Bulgaria va avea in 2015 mai multi kilometri de autostrada decat Romania
Bulgaria, o ţară de două ori mai mică decât România şi de trei ori mai slab populată, ne va depăşi în 2015 la numărul de kilometri de autostrăzi. Guvernul de la Sofia are planificaţi 142 de km pentru deschidere anul acesta, ceea ce ar duce reţeaua naţională de autostrăzi a Bulgariei la 769 de km, în timp ce Guvernul de la Bucureşti are planificaţi numai 37 de km, ceea ce însemnă un total de 732 de km de autostrăzi în România în 2015.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a răspuns marţi unei solicitări transmise de ZF, arătând că în 2015 vor fi inauguraţi 35 de kilometri de autostrăzi, pe ruta Pecica-Arad (10 kilometri din cei 16 pe care îi are în total tronsonul), precum şi pe lotul al doilea al autostrăzii Timişoara-Lugoj, între Sanoviţa şi Izvin (25,6 kilometri).
De asemnea, CNADNR susţine că anul acesta vor fi deschişi şi 1,8 km din cei 22,2 km ai autostrăzii Nădlac-Pecica, care în rest a fost deja deschisă circulaţiei integral la finalul anului trecut. Cei 1,8 kilometri fac legătura cu graniţa, nefiind încă deschişi pentru că nici autostrada maghiară Mako-Nagylak nu este finalizată încă.
Bulgarii spre exemplu mizează pe deschiderea circulaţiei pe 142 de kilometri anul acesta, ceea ce ar duce reţeaua de autostrăzi din ţara de la sud de Dunăre la aproape 770 km, cu circa 60 km în plus faţă de ceea ce va avea România la finalul anului 2015 la capitolul autostrăzi, potrivit datelor transmise ZF de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Lucrărilor Publice din Bulgaria.
Şi ungurii au în plan deschiderea circulaţiei pe circa 55 de kilometri de autostrăzi anul acesta, în contextul în care în prezent vecinii de la graniţa de vest au 1.390 de kilometri de drumuri de mare viteză, adică dublu faţă de România, potrivit datelor transmise pentru ZF de către Nemzeti Infrastruktura Fejleszto, echivalentul CNADNR din Ungaria.
România are în prezent 695 de kilometri de autostrăzi, o mare parte dintre aceştia, mai exact aproape 470 de kilometri, fiind finalizaţi în ultimul deceniu. Construcţia de autostrăzi în România a început încă de dinainte de Revoluţie, astfel că după căderea regimului comunist ţara avea 113 kilometri de autostrăzi, pe rutele Bucureşti – Piteşti şi Feteşti – Cernavodă. Andreea Neferu, zf.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!