Cum iti poti recupera datele pierdute din Revisal?
Pierderea datelor din Registrul electronic de evidenta a salariatilor reprezinta o adevarata problema pentru angajatori, dar exista solutii pentru rezolvarea acesteia. Astfel, angajatorii pot sa-si ia o masura simpla de precautie, care ii poate ajuta in viitor sa-si recupereze gratuit informatiile. De asemenea, ei mai au la dispozitie o varianta, insa aceasta este contra cost si consumatoare de timp.
Angajatorii sunt obligati prin HG nr. 500/2011 sa pastreze datele din Registrul electronic al salariatilor (Revisal) pentru o perioada de timp indelungata. Daca se intampla ca acestia piarda datele din diverse motive, tot legislatia in vigoare stabileste ca firmele trebuie sa salveze, periodic, informatiile din aplicatia informatica pe un suport de stocare extern.
Pastrarea informatiilor din Revisal pe un alt suport, nu doar in calculatorul in care este instalat programul, reprezinta o practica usoara si sigura de prevenire a pierderilor bazei de date, se mentioneaza intr-un ghid realizat de Inspectoratul Teritorial de Munca Harghita.
O astfel de masura de prevenire a pierderii informatiilor din Registrul electronic al salariatilor presupune parcurgerea catorva etape.
In primul rand, angajatorii au nevoie de o memorie flash, adica un stick usb de 2 Gb sau orice alt suport extern de date, insa ar fi de preferat sa se evite suportul optic CD, DVD, deoarece este dificil de utilizat, se mentioneaza in ghidul ITM Harghita.
De asemenea, stick-ul pe care vor fi salvate informatiile din Revisal ar fi indicat sa nu fie folosit pentru alte operatiuni, ci doar atunci cand sunt modificari in datele din program, recomanda reprezentantii ITM Harghita.
Citeste mai departe pe avocatnet.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!