Reteau de autostrazi a Romaniei in 2023
Autostrazi care sa traverseze România de la vest la est pe ruta Nadlac-Constanta, dar si de la nord la sud, de la Suceava pâna la Bucuresti si Alexandria, precum si ramificatii care pornesc din aceste rute principale catre alte orase din România – astfel arata reteaua de autostrazi pe care guvernul intentioneaza sa o termine pâna în 2023, potrivit unui document publicat de Palatul Victoria.
Peste aproape un deceniu ar urma sa fie gata conexiunea între Nadlac si Constanta, atât pe traseul Nadlac-Sibiu-Brasov-Bucuresti-Constanta, cât si pe traseul Nadlac-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta.
Cei care vor vrea sa mearga din Capitala la Craiova vor putea alege doua trasee, fie prin Pitesti, fie prin Alexandria, iar mai departe vor putea iesi catre Ungaria pe ruta Calafat-Drobeta Turnu Severin-Resita-Arad-Nadlac.
Alte autostrazi ce ar urma sa fie gata pâna în 2023 sunt Bors-Oradea- Cluj-Napoca-Brasov, Târgu Muresi-Iasi, Buzau-Focsani-Bacau, respectiv Buzau-Focsani-Galati-Braila. De asemenea, va exista o autostrada care va lega Oltenia, între Râmnicu Vâlcea, Târgu Jiu si Drobeta Turnu Severin.
Din cele 3 miliarde de euro puse la dispozitie de Uniunea Europeana prin fonduri de coeziune si instrumentul Connecting Europe Facility în perioada 2014-2020 vor fi finantate autostrazile Craiova-Calafat, Bucuresti-Alexandria, Pitesti-Râmnicu Vâlcea, Ungheni-Iasi-Târgu Neamt si Roman-Bacau, în timp ce cele 1,8 miliarde de euro din fondurile de dezvoltare regionala vor fi folosite pentru constructia autostrazilor Sibiu-Brasov, respectiv Brasov-Bacau. De la bugetul de stat vor primi bani autostrazile Buzau-Braila-Galati, respectiv Bors-Suplacu de Barcau. Aceasta din urma este deja pe jumatate construita în urma contractului cu americanii de la Bechtel, care a fost însa reziliat în luna mai a acestui an. Andreea Neferu, zf.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!