Ce magazine s-au deschis anul acesta in Romania?
Piata de retail a fost destul de dinamica anul acesta, cu nume noi, dar si cu un numar mai mare de magazine sub branduri deja cunoscute de români. ECONOMICA.NET va spune ce mari nume au intrat anul acesta în România.
Pe piata de retail, 2013 va ramâne ca anul în care mai multe branduri de fashion, o parte dintre ele pe segmentul luxury, si-au deschis primele unitati în România. Am asistat si la o preluare de proportii, lantul de magazine DIY Bricostore fiind preluat de britanicii de la Kingfisher. ECONOMICA.NET va prezinta principalele evenimente pe acest segment.
În prima jumatate a acestui an, britanicii de la Kingfisher au finalizat tranzactia cu grupul francez Bresson în urma careia au preluat cele 15 magazine Bricostore din România. Valoarea tranzactiei s-a cifrat la 35 milioane lire sterline (41,5 milioane euro) cash la care se adauga preluarea unor datorii de 35 milioane lire, care au fost stinse imediat. De asemenea, Kingfisher a preluat disponibilitati cash de 7 milioane euro în cadrul aceleiasi tranzactii, astfel ca suma totala platita de compania britanica pentru magazine se ridica la 63 milioane lire sterline (75 milioane euro).
De altfel, tranzactia Kingfisher-Bresson a fost primul eveniment major al anului, dar spre finalul lui 2013 lansarile s-au tinut lant. Astfel, în septembrie, celebrul brand italian de moda de lux Luisa Spagnoli a deschis un magazin în România, în complexul comercial Baneasa Shopping City.Compania Luisa Spagnoli, cu sediul central în Perugia, Italia, a fost fondata în 1928 si se ocupa de fabricarea, exportul si comercializarea de îmbracaminte pentru femei. Luisa Spagnoli a fost prima persoana care a introdus fire de Angora în tricotaje. Compania are o retea de 153 de magazine în Italia si reprezentante în mari orase din întreaga lume, precum: Canada, Regatul Unit al Marii Britanii, România, Rusia, Cehia, Malta, Kazakhstan, Letonia, Ucraina etc.
În aceeasi luna, brand-ul de îmbracaminte pentru barbati Antony Morato a deschis primul magazin din România, în regim de franciza.Magazinul se afla in Bucuresti, pe Calea Victoriei, si include întreaga gama de produse, de la haine la încaltaminte si accesorii. Pretul mediu al unui produs este de 80-90 de euro. Compania vrea sa deschida 6-8 magazine în România în urmatorii trei ani.
În octombrie, Jumbo, cel mai mare retailer de jucarii si produse pentru casa din Grecia a intrat în România prin Timisoara, iar o luna mai târziu a inaugurat si o unitate în Bucuresti, pe bd Theodor Pallady, în cadrul centrului comercial Arcade Pallady.
În noiembrie, Musette Grup, companie detinuta de antreprenoarea Cristina Bâtlan, a deschis primul magazin Musette destinat exclusiv barbatilor, Musette MEN, în incinta complexului comercial Promendata, situat în nordul Capitalei. A fost cel de-al 18-lea magazin Musette din tara si al noualea din Bucuresti.
Finalul acestui an a marcat si intrarea pe piata locala a brandului francez de fashion MIM, care a deschis deja doua magazine în Capitala: în Esplanada – Cora Pantelimon si în galeria comerciala Carrefour Orhideea.
Celebrul brand Dolce & Gabbana a deschis în decembrie, primul magazin din România, în galeria comerciala The Grand Avenue din hotelul Marriott din Bucuresti. Investitia italienilor depaseste 1 milion de euro si a fost facuta prin intermediul aceluiasi francizor care a adus la Bucuresti si brandurile Valentino si Roberto Cavalli. economica.net
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!