ANAF si directiile finantelor publice locale vor avea o baza de date comuna pentru urmarirea impozitelor platite de romani, dar si a proprietatilor
Când se va realiza o bază de date comună între ANAF și direcțiile finanțelor publice locale (unde se plătesc impozitele pe proprietate) pentru a verifica dacă veniturile declarate justifică achiziția proprietăților? Ar ajuta o astfel de bază de date combaterea evaziunii fiscale?
Anul trecut, Ministerul Finanțelor Publice a luat decizia încheierii protocoalelor necesare schimbului de date între administrațiile publice locale și ANAF, printr-un ordin comun al ministrului Finanțelor Publice și al Afacerilor Interne.
Obiectul protocolului îl reprezintă cooperarea între instituţii publice, prin schimbul de informaţii, în scopul creşterii nivelului de colectare a taxelor şi impozitelor la bugetul general consolidat al statului. Nu putem neglija componenta de prevenire și combatere a evaziunii fiscale, precum și facilitarea accesului persoanelor fizice și juridice la informații deținute de instituțiile publice semnatare ale acestui protocol. Acest proiect este în curs, durata de implementare fiind strâns legată de semnarea protocoalelor de către unitățile administrativ-teritoriale și de transmiterea datelor către administrația fiscală.
Astfel, ANAF urmează să primească acces la informații privind patrimoniul persoanelor fizice şi juridice (bunuri imobile şi bunuri mobile), precum şi să vizualizeze creanţele datorate de contribuabili bugetului general al unității administrative teritoriale.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!