Servicii de consultanta

 

Oferirea de sfaturi legate de consultanta clientilor nostri face obiectul activitatii uneia din echipele Medierenet.

Intr-un context legislativ mereu in schimbare, cum este cel din Romania, e nevoie intotdeauna de multa pregatire si informare pentru a intocmi actele necesare constituirii si functionarii unei societati comerciale.

Constituirea societatilor comerciale

Consultanta in alegerea celei mai potrivite forme juridice pentru activitatea pe care doriti sa o desfasurati, este completata de:

Rezervarea denumirii firmei

Denumirea(numele) firmei se alege de catre membrii fondatori ai societatii si trebuie sa indeplineasca anumite conditii pentru a fi alocata. Se completeaza un  formular tip in care se trec trei, patru variante de denumirri, in ordinea preferintei.

Verificarea unicitatii denumirii si sediului social

In baza formularului pentru rezervarea denumirii se face si verificarea unicitatii, una din conditiile  necesare a fi indeplinita pentru a putea merge mai departe cu formalitatile.

Redactarea actelor constitutive pentru infiintarea de societati comerciale, reprezentante, sucursale

In urma discutiilor cu asociatii, dupa ce de comun acord au ales obietctul principal de activitate, obiectele secundare, valoarea capitalului social, modul de participare la capitalul social, impartirea partilor sociale, unde va fi sediul social, administrarea societatii, in baza documentelor necesare se redacteaza actul constitutiv.

Completarea documentelor necesare pentru inregistrarea in vederea functionarii a societatilor nou constituite

Dupa intocmirea actului constitutiv si depunerea capitalului social uremaza completarea formularelor tip necesare pentru inregistrarea firmei.

Depunerea actelor la ORC

Toate actele intocmite si formularele ccompletate se depun la ORC pentru obtinerea certificatului de inregistrare a firmei.

Functionarea societatilor comerciale

Consultanta pentru intocmirea si inregistrarea mentiunilor, cu modificarile intervenite in actele societatii, la Oficiul Registrul Comertului, inclusiv:

Reducerea/extinderea obiectului de activitate

Renuntarea sau adaugarea de activitati in actele firmai, in functie de nevoile afacerii sau de moficarile legale.

Schimbarea obiectului principal de activitate

Obiectul principal de activitate poate fi doar unul si este inscris in certificatul de inregistrare a societatii.Cand se doreste sschimbarea acestuia, se poate alege unul dintre obiectele secundare, sau unul nou, cu care se face si extinderea obiectului de activitate.

Deschideri/inchideri de puncte de lucru

Societatile pot avea puncte de lucru, in alte locatii decat la sediul social. Acestea trebuie declarate si inscrise la Oficiul Registrul Comertului.

In situatia in care, din diverse motive, un punct nu mai este functional sau se doreste renunatrea la el, ainchiderea lui trebuie inregistrata si la Oficiul Registrul Comertului.

Suspendarea activitatii

Legea permite suspendarea activitatii unei societati pentru o perioada de maxim 3 ani.E necesara in scrierea mentiunii cu aceasta decizie.

Majorare/micsorare capital social

Exista o limita minima a capitalului social necesar a fi depus pentru a putea constitui o firma si pentru ca aceasta sa poata functiona.

Asociatii pot hotara sa-l majoreze sau sa-l micsoreze, infunctie de necesitati, dar acesta nu este permis sa fie mai mic de 200 lei, in prezent.

Numire/revocare administrator

Administrator poate fi si o alta persoana in afara asociatilor.Numirea administratorului se face in actul constitutiv.De-a lungul vietii unei firma pot fi revocati administratori si se pot numi altii.

Cesiune de parti sociale

Cedarea de parti sociale presupune fie coopterea unui asociat nou(pe langa actionariatul deja existent), fie retragerea unuia dintre asociati sau a tuturor.

Retragere/excludere asociat

Prin cesionarea integrala a partilor sociale pe care le detine intr-o societate, asociatul se retrage de bunavoie.

Excluderea asociatului (retragerea fortata) se poate face doar in conditiile strict prevazute de lege.

Proces verbal al Adunarii Generale a Asociatilor

Procesul verbal al sedintei precizeaza propunerile de modificare ale actelor constitutive.

Hotararea Adunarii generale a Asociatilor (Decizia asociatului unic)

Redactarea hotararilor luate in sedinta AGA , in baza carora se va proceda la modificarea actului constitutiv.

Actul Constitutiv Actualizat

Este varianta actului constitutiv care contine modificarile hotarate in AGA.

Depunere/ridicare acte Oficiul Registrul Comertului

Pentru a crea efecte si a fi opozabile tertilor, aceste documente trebuie depuse si inregistrate la ORC si publicate in Monitorul Oficial.

 

Pentru clarificari si detalii va rugam sa scrieti pe adresa redactiei.

Ai nevoie de mai multe informatii? Contacteaza-ne

Numele (obligatoriu)

Adresa de email (obligatoriu)

Mesajul tau

Newsletter

Introdu mai jos adresa ta de e-mail pentru a fi la curent cu toate noutatile MediereNet!