Ce spun marii retaileri despre reducerea TVA

 

La o zi după euforia legată de anunţul reducerii TVA la toate alimentele, băuturile nonalcoolice şi servicii de alimentaţie publică de la 24% la 9% de la 1 iunie, întrebările încep să-şi facă loc în Produse alimentaredezbaterea privind efectele măsurii. Va creşte cu adevărat consumul? Scădere va fi transferată în preţurile la raft? Ce se va întâmpla cu bugetul? Va scădea cu adevărat evaziunea? Nici guvernul nu a oferit public o analiză amă­nun­ţită sau o simulare a efectelor, ci doar câteva cifre estimative privind efectele asupra bugetului. Pentru comparaţie, ar fi putut să ofere date despre ce s-a întâmplat din 2013, după reducerea TVA la 9% la pâine şi produse de panificaţie, dar nu a făcut-o.

Ce spun marii retaileri

În mod natural, cei din industria de profil susţin măsura întrucât sunt primii ei beneficiari. Retailerii promit să transfere scăderea TVA în preţul la raft, pentru că sunt la capătul lanţului.

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) care îi cuprinde pe toţi marii retaileri străini susţine că întreaga scădere se va vedea la raft.

„AMRCR consideră că reduce­rea TVA trebuie să ajungă în buzunarul consumatorului şi membrii asociaţiei şi-au manifestat disponibilitatea de a transferă această reducere în preţul final al produselor. Prin urmare, acesta va scădea cu cota aferentă redusă“, spune Dan Şucu, preşedintele AMRCR.

„Pe termen scurt, se aşteaptă ca decizia să ducă la o creştere a volumului de vânzări, chiar dacă nu neapărat şi la sporirea valorii vânzărilor“, spune Daniel Cîrstea, directorul general al reţelei de supermarketuri Profi.

Nu există nicio garanţie că scăderea va fi transferată automat în preţ sau că evaziunea fiscală va scădea, susţine, dimpotrivă, Ionuţ Dumitru, preşedintele Consiliului Fiscal.

Citeste mai departe pe zf.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

Comentarii oprite

Ne pare rău! Publicarea de comentarii nu este permisă.

Distribuie