Studiu GfK: Consumul casnic a crescut cu 2% in 2014 fata de 2013

 

Coșul de cumpărături pentru produsele FMCG (bunuri de consum cu mișcare rapidă) a crescut cu 2% în 2014 față de 2013, în principal datorită frecvenței mai ridicate cu care românii merg la cumpărături, conform unui studiu remis, miercuri, AGERPRES.

cumparaturiÎn majoritatea țărilor din Europa, frecvența de cumpărare se află pe o curbă descendentă. România însă nu se aliniază acestei tendințe, fiind una dintre puținele țări în care frecvența de cumpărare este în creștere, se arată în studiul GfK care monitorizează consumul casnic. Acest lucru vine atât din faptul că scena de retail modern se dezvoltă cu noi magazine și formate de proximitate, dar și datorită faptului că, în căutarea celor mai bune oferte și sortimente, cumpărătorii vizitează mai multe magazine.

Frecvența de cumpărare a românilor se aseamănă cel mai mult cu cea a austriecilor, ambii mergând la shopping pentru aprovizionare aproximativ o dată la o zi și jumătate pe parcursul unui an.

Mâncarea, incluzând atât alimentele proaspete (fructe, legume, lactatele, carne, panificație) cât și cele cu un termen mai mare de valabilitate (conserve, ulei, făină, mălai) reprezintă 70% din valoarea coșului anual de cumpărături.

Citeste mai departe pe agerpres.ro

Cuvinte cheie: , , ,

Comentarii oprite

Ne pare rău! Publicarea de comentarii nu este permisă.

Distribuie