Adina Simionescu, candidat la alegerile pentru Consiliul de Mediere: „Ramane la latitudinea fiecarui mediator sa evalueze prin vot activitatea Consiliului de Mediere”

 

Raspunsurile la intrebarile din acest interviu au fost trimise de catre candidatul Adina Simionescu prin e-mail. Nu s-au operat niciun fel modificari pe textul transmis.

Redactor MediereNet.ro: De ce doriti sa candidati pentru o functie in Consiliul de Mediere?

adina-simionescuAdina Simionescu: „Societatea moderna cunoaste si va cunoaste, de-a lungul evolutiei si dezvoltarii sale, stari conflictuale intre membrii ei nascute din motive diverse. Dintotdeauna s-au cautat solutii apte ca aceste conflicte sa fie dezamorsate, indiferent de cauzele si motivele care le-au generat. Consider ca medierea este una dintre aceste solutii.

Cred in aceasta profesie si in beneficiile acesteia pentru societate si nu numai. Din practica medierii stiu care sunt problemele cu care se intalnesc mediatorii, de aceea imi doresc sa candidez pentru obtinerea calitatii de membru in Consiliul de Mediere. Consider ca am capacitatea de a gasi solutii pentru rezolvarea problemelor intalnite de mediatori in practica, de a ma implica in dezvoltarea profesiei si aducerea acesteia in prim plan, asa cum merita.”

Redactor MediereNet.ro: Ce va recomanda pentru un post in Consiliul de Mediere?

Adina Simionescu: „Experienta si pregatirea profesionala, atat in mediere, cat si in alte domenii de activitate.”

Redactor MediereNet.ro:Cum evaluati activitatea fostilor membri ai Consiliului de Mediere?

Adina Simionescu: „Intotdeauna ramane loc pentru a face mai mult in activitatea de promovare a profesiei. In opinia mea este regretabil faptul ca in momentul in care Decizia Curţii Constituţionale nr. 266/2014, referitoare la procedura de informare, a fost publicata, Consiliului de Mediere nu s-a implicat mai mult. Acea decizie a creat o confuzie intre mediere si informare. Publicul a interpretat anularea procedurii de informare ca fiind sfarsitul medierii, desi doar procedura de informare a fost anulata. In acel moment Consiliul de Mediare trebuia sa clarifice diferenta dintre mediere si informare. Acea decizie nu influenteaza in nici un fel medierea. Medierea exista si se poate apela la aceasta si in prezent, daca se doreste o modalitate de solutionare a conflictelor mai avantajoasa decat instanta de judecata. Ramane la latitudinea fiecarui mediator sa evalueze prin vot activitatea Consiliului de Mediere.”

Redactor MediereNet.ro:Ce indemnizatie credeti ca ar trebui sa primeasca membrii Consiliului de Mediere?

Adina Simionescu: „Consider ca indemnizatia ar trebui sa fie corelata cu activitatea si responsabilitatea membrilor Consiliului de Mediere.”

Redactor MediereNet.ro: Ce ati facut pana acum pentru mediere si pentru mediatorii din Romania?

Adina Simionescu: „Din anul 2011, dupa absolvirea cursului autorizat de mediator am inceput sa ma implic activ in sustinerea si promovarea medierii, prin organizarea conferintei “Spune DA, medierii!” (medieredesucces.ro), in Timisoara. In 2013, “Birou de Mediator Simionescu Adina Giorgiana” si asociatia „O sansa pentru viitor”, in parteneriat cu Universitatea de Vest Timisoara – Facultatea de Drept si Stiinte Administrative, a organizat in Timisoara conferinta „Medierea in contextul noilor Coduri”. Frecvent am initiat intalniri si dezbateri pe probleme legate de practica medierii, cursuri de formare continua cu mediatorii din Timisoara. O alta modalitate prin care am promovat medierea si profesia de mediator a fost organizarea de seminarii si prezentari cu tema „MEDIEREA – alternativa de solutionare a litigiilor”. Am fost invitata ca lector la conferinte pe tema medierii in Targu-Jiu, Drobeta Turnu-Severin, Resita, Arad si la emisiuni de radio si TV (Radio Timisoara, Tele Europa Nova, Tele U, TVR Timisoara).”

Redactor MediereNet.ro:Ce aveti de gand sa faceti pentru mediatori, in situatia in care acestia va vor acorda votul?

Adina Simionescu: „In opinia mea, o prioritate ar fi organizarea profesiei de mediator (statut, proceduri, regulament, etc.). In etapa urmatoare, in colaborare cu viitorii membrii ai Consiliului de Mediere si cu mediatorii este necesara crearea unei strategii de dezvoltare pe termen scurt, mediu si lung. Obiectivul principal in activitatea pe care urmeaza sa o desfasor este de a obtine rezultate masurabile. Intentionez sa ma implic activ in corelarea legii medierii, in conceperea si implementarea unei campanii de promovare a medierii si a profesiei la nivel national, transmiterea unui mesaj unitar, organizarea de conferinte, seminarii, workshop-uri de formare continua gratuite pentru mediatori, cu scopul de actualizare periodica a pregatirii teoretice si practice, incheierea unor protocoale de colaborare cu alte profesii liberale, judecatorii si institutii ale statului. Cu siguranta, viitorii membrii ai Consiliului de Mediere vin cu idei si programe diferite si consider ca doar prin colaborare se poate crea un plan de management eficient si construi o echipa solida pentru punerea in practica a acestuia in interesul profesiei si al mediatorilor. In situatia in care fiecare membru al Consiliului doreste sa isi impuna propriul program se va ajunge la un dialog al surzilor. In acest context este important ca fiecare sa vina cu niste linii directoare si sa prezinte deschidere fata de ideile colegiilor, ca in final sa fie alese cele mai bune propuneri, astfel incat Consiliul de Mediere sa reprezinte profesia si mediatorii.”

Redactor MediereNet.ro:Cum va caracterizati ca si mediator?

Adina Simionescu: „Ma consider o persoana atenta la detalii, un bun ascultator, comunicator si negociator. In activitatea de mediator sunt necesare aceste calitati, deoarece cauza cea mai frecventa care generează conflictul este lipsa de comunicare sau comunicarea deficitara. Martin Luther King spunea ca „oamenii se urasc pentru ca se tem unii de altii; se tem pentru ca nu se cunosc; nu se cunosc pentru ca nu comunică.” Mediatorul comunica pentru a construi o relatie cu ceilalti, pentru a reconstrui relatia dintre partile aflate in conflict. O atentie deosebita este data continutului mesajului pentru a se aprofunda semnificatiile lui, de aceea a asculta inseamna „a auzi” si „a intelege” luate la un loc. A auzi pur si simplu este un proces fiziologic. Ascultarea activa inseamna a fi empatici. Empatia poate ajuta si completa comunicarea verbala. Pentru a comunica intelegator, prietenos, amabil, tolerant si calm trebuie sa ne punem in locul partilor. Capacitatea de a gasi solutii si de a ma adapta diverselor situatii de munca, precum si importanta acordata oferirii unor servicii de calitate reprezinta atuuri suplimentare ale pregatirii mele profesionale. Mai mult, pe parcursul desfasurarii activitati mele profesionale am avut ocazia sa imi valorific cu succes calitatile manageriale de decizie si actiune.”

Cuvinte cheie: , ,

Comentarii oprite

Ne pare rău! Publicarea de comentarii nu este permisă.

Distribuie