La ce trebuie sa fii atent cand achizitionezi o locuinta?

 

Generic, procesul de predare-primire este momentul in care clientul face o ultima vizita pentru a analiza apartamentul recent achizitionat. In particular, aceasta predare-primire implica mai ales partea tehnica a apartamentului pentru ca este principala sursa a unor eventuale probleme ulterioare, spune Alina Necula, head of marketing & sales la dezvoltatorul rezidential Adama, care a explicat pe larg pentru wall-street.ro ce trebuie sa urmareasca un client.

casa la taraAceasta predare-primare are loc, de obicei, sub doua forme:

La nivel de vicii aparente, cand clientul vine singur in apartament si constata starea apartamentului la momentul la care il preia;
La nivel de eventuale vicii ascunse – clientul vine insotit de un expert pe anumite probleme in masura sa faca si verificari tehnice pentru depistarea unor vicii ascunse.

„Dezvoltatorii seriosi, cu renume in piata, permit clientilor sa vina insotiti de orice tip de specialist (expert in hidroizolatii, instalatii, structura de rezistenta etc.), dar clientul ar trebui sa stie destul de bine cat de specializata este persoana alaturi de care vine – nu sunt putine cazurile in care clientii vin alaturi de diletanti care ii furnizeaza mai mult informatii eronate sau de mica importanta”, spune Alina Necula.

Care sunt elementele pe care clientii trebuie sa le cunoasca? Alina Necula spune ca intr-o prima faza, ar trebui sa faca o verificare atenta din punct de vedere juridic privind autorizatia de construire, procesul-verbal de receptie a lucrarii, cadastru etc. De fapt, aceasta verificare ar trebui facuta si in momentul in care se realizeaza dezmembrarea apartamentului si se efectueaza cadastrul locuintei; clientul ar trebui sa fie atent si ca in cadastru sa figureze exact ceea ce achizitioneaza – sa nu existe elemente suplimentare in plan sau in realitate.

O alta verificare ar trebui sa fie cea a constructorului – ce renume si experienta are. „Verificarea propriu-zisa a apartamentului este momentul-cheie, iar natura verificarilor se realizeaza in functie de fiecare speta in parte. De exemplu, pentru apartamentele aflate la ultimul etaj, clientul are trebui sa vina insotit de un expert in terase si acoperisuri. Totodata, dezvoltatorii de incredere ofera la receptia apartamentului un manual de utilizare a apartamentului, in care sunt clar mentionate toate detaliile pentru o buna functionare”, spune Alina Necula.

Clientul are trebui sa acorde o atentie crescuta urmatoarelor puncte, adresand intrebari lamuritoare:

  • Instalatia electrica;
  • Hidroizolatia;
  • Aspecte tehnice ale cladirii – dintre care, cea mai importanta, este structura de rezistenta;
  • Parchetul: aerisirea incaperii ca parchetul sa nu se umfle, folosirea unor materiale de curatenie corespunzatoare;
  • Tamplaria PVC: instructiuni de folosire, cuprinzand recomandarea unui reglaj/ an, schimbarea periodica a garniturilor;
  • Instalatiile sanitare: cum functioneaza pompele? Care este sistemul de recirculare a apei? – pentru a verifica presiunea, – sistemul de evacuare a apelor si deseurilor menajere, existand cazuri cu risc de refulare daca nu sunt corect dimensionate;
  • Instalatii termice
  • Instalatii electrice: fiecare client ar trebui sa stie puterea de care are nevoie pentru a se asigura ca puterea instalata ii permite functionarea echipamentelor si electrocasnicelor;
  • Functionalitarea lifturilor.

Citeste mai departe pe wall-street.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie