Procedura transferului la un alt fond de pensii privat

 

O recentă Normă, emisă de Autoritatea de Supraveghere Financiară, reglementează procedura care trebuie îndeplinită de către administratorii de fonduri de pensii administrate privat şi de către participantul la un fond de pensii administrat privat în vederea realizării transferului activului personal de la un fond de pensii administrat privat la un alt fond de pensii administrat privat.

pensie privata contractDată în aplicarea Legii nr. 411/2004, Norma nr. 26/2014 privind transferul participanţilor între fondurile de pensii administrate privat a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 942/2014 şi va intra în vigoare de la 1 aprilie 2015.

Transferul participantului între fonduri de pensii administrate privat este o opţiune individuală şi se poate face numai după plata primei contribuţii la un fond de pensii administrat privat.

Transferul participanţilor între fonduri de pensii administrate privat

Obţinerea acordului de aderare la un fond de pensii administrat privat în vederea transferului de la un alt fond de pensii administrat privat se face exclusiv de administratorul fondului la care participantul doreşte să se transfere.

Un participant se poate transfera de la un fond de pensii administrat privat la un alt fond de pensii administrat privat dacă a semnat actul individual de aderare la fondul de pensii administrat privat la care doreşte să se transfere, marcând opţiunea referitoare la transfer şi dacă a notificat administratorul de la care se transferă, cu 30 de zile calendaristice înainte de aderarea efectivă la noul fond de pensii.

Administratorul fondului de pensii administrat privat la care doreşte să se transfere participantul pune la dispoziţia solicitantului actul individual de aderare şi formularul de notificare, pe pagina de internet a Autorităţii de Supraveghere Financiară.

Citeste articolul integral pe legestart.ro

Cuvinte cheie: , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie