Somelierii profesionisti, resursa umana de calitate pentru promovarea vinurilor românesti

 

Unul dintre cei mai importanti distribuitori de vinuri din tara – Vinexpert a finalizat un proiect european, în valoare de 500.000 de euro, în urma caruia 188 de someri au fost calificati în meseria de somelieri profesionisti.

„188 de someri, cu vârste cuprinse între 20 si 60 de ani, au terminat cursul de formare profesionala în meseria de somelier profesionist, dar practic 240 au trecut prin programe de consiliere. Iar din totalul celor care au absolvit, 45 au fost femei”, a declarat, miercuri, într-o conferinta de presa, managerul de proiect din cadrul Vinexpert, Florin Bejan.

Cursul de somelier s-a organizat în 5 serii, cu 240 de ore de curs, din care 160 au fost efectiv ore de degustare si de practica, unde au fost analizate si degustate peste 600 de sticle de vin de cea mai buna calitate.
„Cursantii au învatat de la abc-ul vinului pâna la lucrurile cele mai profunde legate de vinuri, fiind absorbiti aproape instantaneu în piata. 10 dintre acestia au fost angajati de Vinexpert, iar pe altii i-am recomandat noi ca somelieri. Multi dintre ei au provenit din alte medii precum cel medical, bancar sau au fost profesori de matematica si de canto”, a spus Florin Bejan.

Valoarea acestui proiect european, intitulat ‘Resursa umana de calitate pentru promovarea vinurilor românesti’, realizat în parteneriat cu Blocul National Sindical se ridica la 500.000 de euro, la care se adauga 5% contributia Vinexpert.

Managerul de proiect a declarat ca suma cheltuita de companie este în realitate mult mai mare decât acel procent de 5% deoarece a pus la dipozitia cursantilor cele mai bune vinuri si cel mai bun instrumentar, ceea ce nu s-ar fi întâmplat daca se facea pe procedurile achizitiilor publice.
„Ca sa poti forma un somelier la cel mai înalt nivel, acesta trebuie sa deguste sute de vinuri de cea mai înalta calitate, ceea ce nu s-ar fi întâmplat daca am fi luat vinuri pe procedurile de achizitii publice. În mod real participatia noastra este mult mai mare pentru ca am pus la dispozitie si cel mai bun instrumentar din lume si cred ca am cheltuit cel putin 300.000 de lei din banii proprii’, a spus Bejan.

Potrivit presedintelui Blocului National Sindical, Dumitru Costin, unul din partenerii proiectului, industria vinului din România are nevoie de oameni calificati, iar acest proiect pilot finantat prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 ar putea fi multiplicat la nivel national.
„Este primul curs serios si profesionist facut în România si consider ca industria vinului, producatorii, marile lanturi de hoteluri si restaurante au nevoie de oameni calificati în meseria de somelier. Acesta este un proiect pilot construit de la zero pe care intentionam sa-l extindem la nivel national în urma expertizei pe care o avem”, a declarat, miercuri, Dumitru Costin.

Necesarul de lucratori calificati în meseria de somelier este de aproximativ 10.000 la nivel national, acestia putând opera pentru producatorii de vinuri, comercianti, retaileri si continuând cu industria de hoteluri si restaurante din toata România.

Criticul de vin Catalin Paduraru considera ca piata turistica din România ar putea creste semnificativ daca vom sti sa oferim servicii complete.
„Piata ar putea creste si am lua mai multi bani pe cap de turist daca am sti sa-i oferim turistului servicii complete. De exemplu, în Bucovina este un potential turistic imens, dar o oferta comerciala schioapa pentru ca dupa bulzul si tochitura moldoveneasca ajungem la o oferta mediocra de vinuri. Daca tot avem turistul acolo, hai sa-i facem cunostinta cu România într-un mod placut si rapid, pe care eu îl denumesc export de pe loc oferit strainilor care vin aici si consuma turism în România. Din pacate înca ne tot ne chinuim sa exportam pe piete unde nu avem de fapt nicio sansa”, a spus Catalin Paduraru, degustator autorizat de vin.

Potrivit presedintelui Asociatiei Degustatorilor Autorizati din România (ADAR), Dan Boboc, elementul fundamental este acela ca orice produs, dar mai cu seama vinul, trebuie sa aiba o poveste atasata, „povestea îti face mai mult de jumatate din pret si este cel mai bun subiect de marketing”.

Agerpres.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie