Regulamentul privind regimul actelor de studii in sistemul de invatamant superior

 

In Monitorul Oficial nr. 874 din 2 decembrie 2014 a fost publicat Ordinul nr. 657/2014 al ministrului Educatiei Nationale pentru aprobarea Regulamentului privind regimul actelor de studii in sistemul de invatamant superior.

ministerul educatiei nationale, MENIn cadrul Regulamentului privind regimul actelor de studii in sistemul de invatamant superior se arata:

Prezentul regulament reglementeaza gestionarea, completarea si eliberarea actelor de studii in sistemul national de invatamant superior.

Actele de studii din sistemul national de invatamant superior sunt documente oficiale de stat, cu regim special, care confirma studii de invatamant superior efectuate si titluri si/sau calificari dobandite.

Actele de studii confera titularilor acestora drepturi si obligatii care decurg din legislatia in vigoare.

Actele de studii sunt de tip diploma, certificat, atestat, foaia matricola si suplimentul la diploma.

Registrele matricole si registrele de evidenta a actelor de studii sunt, de asemenea, documente cu regim special.

Cataloagele, registrele matricole si registrele de evidenta a actelor de studii, precum si alte documente care privesc scolaritatea vor fi reglementate prin ordin al ministrului, la propunerea institutiilor de invatamant superior, de stat ori particular, acreditate sau autorizate sa functioneze provizoriu, si de Academia Romana, denumite in continuare institutii.

Denumirile si continutul actelor de studii se stabilesc in conformitate cu legislatia in vigoare, se aproba prin hotarare a Guvernului, initiata de Ministerul Educatiei Nationale, aducandu-se la cunostinta institutiilor.

Conceperea si tehnoredactarea modelelor de referinta ale formularelor actelor de studii se realizeaza de Ministerul Educatiei Nationale, in baza consultarii cu institutiile prevazute de legislatia in vigoare.

Datele de pe actele de studii sunt inscrise in limba romana.

Prin exceptie, pe acelasi act de studii, datele inscrise in limba romana pot fi inscrise, dupa caz, in conditiile legii, si in una sau mai multe limbi de circulatie internationala.

Institutiile pot gestiona, completa si elibera numai acele acte de studii la care au dreptul in conditiile legii.

Rectorul institutiei de invatamant superior/presedintele Academiei Romane este responsabil pentru organizarea si desfasurarea activitatii de gestionare, completare si eliberare a actelor de studii de catre institutie.

Desemnarea compartimentelor si a personalului la nivel de institutie si de facultate/departament pentru a desfasura activitati de gestionare, completare si eliberare a actelor de studii se aproba de conducerea institutiei si se numesc prin decizie a rectorului/presedintelui Academiei Romane. Persoanele numite sunt raspunzatoare, potrivit legii, pentru gestionarea, completarea si eliberarea actelor de studii.

Raspunderea pentru exactitatea datelor inscrise in actele de studii eliberate o poarta persoanele care le-au completat si persoanele care le-au semnat.

La sfarsitul fiecarui an universitar se intocmeste un raport privind gestionarea, completarea si eliberarea actelor de studii, la nivelul fiecarei institutii, care se aproba de conducerea acesteia si se arhiveaza cu termen permanent. Georgiana Matache, infolegal.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie