Modernizarea Aeroportului Henri Coanda

 

Extinderea Terminalului Plecari al Aeroportului Henri Coanda (Otopeni) va fi inaugurata în primele zile ale lunii noiembrie, costurile ridicându-se la 52 de milioane de euro, a declarat, marti, directorul de comunicare al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, Valentin Iordache, la Forumul regional CEE Airports & Airlines 2012.

„Extinderea de terminal va fi inaugurata la începutul lui noiembrie, iar extinderea zonei de Sosiri are si ea sanse mari sa fie finalizata pâna la finele anului”, a precizat Valentin Iordache.

În ceea ce priveste Terminalul de Plecari, este vorba despre o extindere de 19.600 de metri patrati, în conditiile în care acesta avea circa 20.000 de metri patrati.

Iordache a aratat ca realizarea acestei extinderi a implicat costuri ridicate, însa ele includ si echipamentele aferente prelucrarii bagajelor si pasagerilor, dar si cele pentru controlul de securitate, care trebuie asigurat.

„Vom avea 52 de ghisee de check-in suplimentar, care se adauga celor 52 existente. Siguranta este foarte importanta pentru cei care calatoresc pe cursele interne. Aceste opt porti noi de îmbarcare pentru trafic intern si Schengen – continuam sa speram ca intram în Schengen – deci aceste opt porti de îmbarcare, care se afla într-o zona separata de zona de îmbarcare pentru cursele internationale, vor asigura în sfârsit capacitatea suficienta pentru curse interne în acest moment si vor înlocui cele patru porti de îmbarcare pe o suprafata total insuficienta, mai ales în conditiile în care compania TAROM si-a programat toate cursele catre destinatiile domestice la aceeasi ora”, a spus Iordache.

Acesta a explicat ca, astfel, se înlocuiesc patru porti cu o suprafata foarte mica a zonei de îmbarcare cu opt porti cu o suprafata de cazare/debarcare „mai mult decât generoasa”, aici urmând sa fie un salon de protocol, ghisee suplimentare de ticketing, dar si o zona comerciala.

„Pentru prima data de când inauguram terminale de aeroport, spatiile comerciale vor fi functionale la data inaugurarii. Deci, practic, aceasta extindere de terminal va fi complet functionala din ziua intrarii în functiune, cum spunem la începutul lunii noiembrie, ramâne de stabilit ziua în care se va face”, a adaugat directorul de comunicare al CNAB.

Potrivit acestuia, odata cu extinderea terminalului, vor putea fi prelucrate de doua ori mai multe curse decât în prezent, dar cu mult mai putina aglomeratie. Mai exact, capacitatile finale ale terminalelor de pasageri de la Aeroportul Henri Coanda presupun 4.500 de pasageri pe ora de vârf, jumatate pe fluxul de plecari, jumatate pe fluxul de sosiri, peste 100 de ghisee de check-in la care se adauga ghiseele de sub-service, 32 de porti de îmbarcare din care 14 cu pasarele de îmbarcare/debarcare si opt noi porti, care vor aduce un spor de confort pentru cursele interne, sase benzi de bagaje pe sosiri si o capacitate de sase milioane de pasageri pe an.

„Vreau sa fac o precizare: noi (Aeroportul Henri Coanda – n.r.) deja aveam un trafic de peste 7,5 milioane de pasageri, iar nivelul de servicii B este deja la nivel Business. Practic, la un hub la nivel european, nivelul de servicii mai mult decât satisfacator pentru pasageri – C – care este considerat foarte bun, este cel cerut, iar la nivel de servicii C pentru Aeroportul Henri Coanda capacitatea va fi undeva între 11,5 si 12 milioane de pasageri pe an. Avem capacitate suficienta ca în urmatorii ani sa nu vina din nou aglomeratia peste noi”, a încheiat Valentin Iordache.

Din 25 martie, Aeroportul Henri Coanda a preluat cursele low-cost de pe Aeroportul Baneasa, iar traficul de pasageri a crescut, astfel, cu 45% la aterizari si cu 30% la decolari.

Agerpres.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie