Romania a doua piata din Europa si a noua piata din lume privind serviciile de call-center
De câtiva ani serviciile de suport, în special cele de tip call-center s-au dezvoltat foarte mult în România, care a devenit a doua piata din Europa si a noua piata din lume, într-o industrie dominata, dupa cum se stie, de catre India.
Nici nu este de mirare ca strainii vin în România, acestia mentionând, în repetate rânduri, motive precum forta de munca ieftina si în special foarte bine pregatita. În acelasi, nici capitolul câstiguri din aceasta industrie nu este de neluat în seama, iar potrivit unui studiu realizat de KeysFin, companie de credit risk management pentru mediul privat, se arata ca afacerile de tip call-centere necesita investitii minime, iar rata de profit este una dintre cele mai mari din România.
„Cu o investitie redusa si multi colaboratori, platiti pe proiect, afacerea de call-center este una foarte profitabila. (…) Mai mult de jumatate dintre firmele înregistrate oficial aveau profit la sfârsitul anului 2013, în timp ce 36,58% se aflau pe pierderi operationale. Relevant, în acest sens, este ca jumatate dintre firmele incluse în studiu raportau un randament investitional (ROI) de 19,30% la finele lui 2013, de peste doua ori mai mare decât media din 2009, noteaza autorii studiului, într-un comunicat remis redactiei.
Si profitabilitatea acestui tip de business a crescut spectaculos de-a lungul anilor, ajungând la 2.711 lei per angajat în 2013, de trei ori mai mare decât în 2009. “Investitia în acest domeniu este una destul de redusa. Dezvoltarea unui call-center necesita un spatiu de tip birou, o centrala telefonica profesionala si o retea de calculatoare. O astfel de investitie înseamna pâna în 50.000 de euro în cazul unei firme mici, cu pâna la 30 de angajati”, afirma expertii de la KeysFin, explicând ca afacerea necesita putine resurse, iar cea mai importanta o reprezinta baza de date, alaturi de capitalul uman”, mai spun acestia.
Estimarile KeysFin arata ca afacerile din domeniul Call Center vor continua sa se dezvolte pozitiv în urmatoarea perioada. “Criza economica a determinat tot mai multe companii sa îsi externalizeze serviciile de call-center si business support catre destinatii mai profitabile din punct de vedere al costurilor angajate.
Ne asteptam ca acest domeniu sa se extinda în România, existând deja semnale privind externalizarea catre firmele din tara noastra a diverse servicii de suport în domeniul financiar, IT si retail“, sunt de parere reprezentantii companiei.
Pe ansamblu, însa, activitatea din domeniul call-center si business support este una profitabila. Potrivit analizei KeysFin, cifra de afaceri pe ansamblu a crescut cu 68,56% de la 2,246 miliarde de lei în 2009 la 3,785 miliarde de lei în 2013. Adrian Ungureanu, curierulnational.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!