Operatorii mobili cer autoritatilor reglementarea accesului la retelele fixe ale altor operatori

 

Jucatorii care ofera doar servicii de telefonie mobila cer autoritatilor reglementarea accesului la retelele fixe ale altor operatori.

antene telefonie mobilaVânzarea de pachete de servicii integrate fix-mobil este noul razboi care se va duce în urmatorii ani în telecom, iar cursa operatorilor spre acest obiectiv ar putea duce la fuziuni, achi­zitii sau parteneriate între marii jucatori de pe piata locala, au declarat la conferinta ZF Digital ’14 sefii celor mai puternice companii din industrie.

Clientii cer aceste pachete complete, a spus Nikolai Beckers, CEO al grupului Telekom România, care ofera asemenea pachete dupa trecerea la brandul „T“ în septembrie. „Cre­dem în primul rând în convergenta. În Ro­mânia suntem la începutul acestui joc, iar reactiile de la clienti sunt foarte bune. Ce vrea clientul, la finalul zilei, este accesul la servicii, oriunde s-ar afla, la cea mai buna viteza“.

„Vom intra mai adânc în segmentul de servicii TV, pentru ca e o parte importanta a pietei telecom din România. Consumul de TV din România e dublu fata de media din UE. Piata e mare, e o treime din piata de mobil, deci e interesanta“, a declarat Jean François Falla­cher, CEO al Orange România, cel mai mare furnizor de servicii mobile, care detine de anul trecut si o platforma de televiziune prin satelit. Problema în Ro­mânia este ca marii operatori de retele fixe nu sunt obligati sa ofere acces la infrastructura proprie astfel încât jucatorii care au doar retele mobile sa ofere pachete integrate, a spus Fallacher: „Este un dezechilibru care trebuie rezolvat“.

„Noi, operatorii mobili, oferim acces celorlalti operatori de telecomunicatii, dar noi, la rândul nostru, nu avem acces, în aceleasi conditii, la retelele fixe. Vrem ca accesul la retelele fixe sa fie reglementat la fel cum este reglementat accesul la retelele mobile. Nu cerem anumite preturi, cerem doar aceleasi conditii de acces“, a declarat si Ravin­der Takkar, CEO al Vodafone România, al doilea jucator de pe piata de telefonie mobila, care în prezent evalueaza intrarea pe piata de servicii TV si are în plan sa lanseze si servicii fixe.

„Consolidarea si integrarea între fix si mobil e la început în România“, a spus Robert Redeleanu – CMO al UPC Ro­mâ­nia. În conditiile în care mobilitatea devine importanta pentru clienti, compania de cablu a lansat ieri o retea de sute de mii de puncte de acces la internet prin tehnologia Wi-Fi în România, care sunt accesibile clientilor operatorului. Schimbarile prin care urmeaza sa treaca piata locala de comunicatii, cu o valoare de circa 3,5 mld. euro, sunt monitorizate de Consiliul Concurentei, a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele institutiei. „(…) M-as uita în special la modul în care influenteaza o piata alta piata, la integrarea între cablu, telefonie etc. Acest lucru este provocator acum, sa nu avem o industrie care sa afecteze alte piete. Este un pericol sa aiba cineva o pozitie foarte puternica pe o piata si aceasta sa influenteze modul în care functioneaza alte piete.“ Ioana Nita, Adrian Seceleanu, zf.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie