Cum au evoluat santierele de autostrazi aflate in lucru in Romania

 

Cei 200 de kilometri de autostrazi care se afla în lucru în prezent sunt insuficienti pentru a readuce pe plus un sector al constructiilor de infrastructura care a cunoscut în primele 8 luni ale anului un declin de 28%.

autostrada Timisoara-LugojO autostrada care a înaintat în perioada august-septembrie este lotul al treilea al tronsonului Orastie-Sibiu (22,1 kilometri), care a avansat de la un stadiu fizic de executie de circa 82% în vara la aproximativ 91% în prezent. Din cele patru loturi ale autostrazii Orastie-Sibiu, lotul al treilea, construit de italienii de la Impregilo, este singurul care nu este finalizat, în contextul în care lucrarile au întârziat din cauza unei alunecari de teren. Soferii vor putea circula între Sibiu si Orastie în regim de autostrada din luna noiembrie.

Santierele de autostrazi aflate în lucru în România, cu o lungime cumulata de circa 200 de kilometri si un cost total de peste 1 miliard de euro, au evoluat diferit din ultima luna a verii, august, pâna în prezent, la mijlocul toamnei. Astfel, pe tronsoane pre­cum Nadlac-Arad, lotul 1 (22,2 kilo­metri), care ar trebui sa fie deschis circulatiei anul acesta, s-a lucrat la foc continuu, stadiul fizic de executie avansând în perioada august-octombrie de la circa 34% la 75%, în timp ce pe auto­strazi precum Sebes-Turda, lo­turile 3 si 4 (38,7 kilometri), avansul a constat în acelasi interval în trecerea de la stadiul de proiectare si pre­constructie la cel de lucrari prega­titoare pentru constructia propriu-zisa, utilajele aflându-se deja pe teren, potrivit datelor transmise de CNADNR la solicitarea ZF.

Tot în aceasta toamna au reînceput lucrarile si pe cel de-al doilea lot al autostrazii Nadlac-Arad (16,6 kilometri), care de mai bine de un an nu mai avea constructori dupa ce contractul cu firma austriaca Alpine a fost reziliat, imediat dupa ce aceasta a intrat în faliment la nivel international si în insolventa pe plan local. În septembrie, compania de drumuri a selectat noi constructori pentru acest tronson, si anume italienii de la Astaldi si nemtii de la Max Boegl, care de altfel lucreaza si pe primul lot al autostrazii Nadlac-Arad. Chiar daca în clauzele contractuale anul 2015 figureaza ca termen de finalizare a celor doua tronsoane din Nadlac-Arad, ministrul transporturilor Ioan Rus declara recent ca portiunea aceasta de autostrada care face legatura cu granita ungara si, mai departe, cu vestul Europei, ar urma sa fie gata pâna la finalul anului acesta. Andreea Neferu, zf.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie