Transilvania si Banatul au atras cei mai multi bani pentru autostrazi si drumuri nationale

 

Transilvania si Banatul au atras în ultimii trei ani cei mai multi bani pentru constructia de autostrazi si reabi­litarea de drumuri na­tionale, putin peste 1 mld. euro, în timp ce Moldova este zona care a prins cele mai mici investitii în sosele, doar circa 100 de milioane de euro, arata o analiza a ZF pe baza platilor realizate în pe­rioada 2012-2014 de catre Com­pania Natio­nala de Autostrazi si Drumuri Na­tio­nale din România (CNADNR).

autostrada Timisoara-LugojDe altfel, în Transilvania si Banat s-au construit în ultimii ani si cele mai multe tronsoane de autostrazi, motiv pentru care “nota de plata” pentru aceasta regiune este mult mai consistenta. Spre exemplu, în aceasta zona s-au construit mai multe sectiuni de autostrazi de pe fostul Coridor IV paneuropean (actualmente Axa prioritara 7), printre care Arad-Timisoara sau Deva-Orastie. De asemenea, în jumatatea de vest a tarii a demarat procesul de reabilitare pe mai multe tronsoane de drumuri nationale, printre care DN 12 Brasov-Toplita, DN 14 Sighisoara-Sibiu sau DN 19 Oradea-Sighetu Marmatiei.

Pe de alta parte, în partea de sud a tarii (Oltenia, Muntenia si Dobrogea) au mers catre autostrazi si drumuri nationale circa 328 de milioane de euro în ultimii trei ani. Cele mai importante proiecte din aceasta zona au fost autostrazile A2 Bucuresti-Constanta, respectiv A3 Bucuresti-Ploiesti. Andreea Neferu, zf.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie