Cum sunt vandute datele personale pe piata neagra

 

România ramâne o tara în care datele personale sunt vândute pe piata neagra. Exista sute de anunturi online cu „baze de date” cu numere de telefon, mailuri sau chiar CNP-uri scoase la vânzare.

Date cu caracter personalÎn spatele oricarui site popular exista firme care aduna „urmele” pe care le lasam, inconstient, pe internet. Totul, în numele marketingului si al publicitatii. Se numesc „data brokers” – brokeri de date.

Marfa pe piata

Potrivit mediasinfo.ro, pe internet, într-un singur minut, omenirea genereaza un munte de informatii. La fiecare 60 de secunde sunt trimise peste 200 de milioane de emailuri, 72 de ore de imagini video noi sunt încarcate pe Youtube, Google primeste peste 4 milioane de comenzi de cautare. Milioane de oameni spun ce simt, ce cred, ce gândesc. Aceasta avalansa de informatii este numita de specialisti „Big Data” si a creat o adevarata cursa dupa profit.

În spatele acestui fenomen, cei 2,4 miliarde de utilizatori de internet au devenit o „marfa” pe piata datelor personale.
În SUA, afacerile brokerilor de date se ridica la miliarde de dolari anual. În România, domeniul este înca la început. În spatele celor mai multe site-uri populare, zeci de companii folosesc tehnologii de colectare a informatiilor despre utilizatori pentru a oferi publicitate cât mai bine plasata. Ce vor sa afle?

Potrivit mediasinfo.ro, în principal, „sunt datele despre comportamentul nostru online. Faptul ca am vizitat anumite site-uri, faptul ca am comandat anumite produse, ca am urmarit un film, ca ne-am oprit si de ce ne-am oprit si ce secvente am reluat. Am folosit e-mailul, cât de mare este e-mailul, cât de mare este grupul nostru de prieteni, câti prieteni avem în retelele sociale, ce poze punem, ce poze vizionam pe retelele sociale. Toate datele astea, de fapt, ne creeaza un profil virtual. Ceea ce cauta data brokerii, de fapt, sunt profilele noastre virtuale si modul în care pot fi exploatate”.

Tone de informatie

În ultimele luni, Autoritatea Nationala pentru Supravegherea Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal – institutia care are în grija protectia identitatii utilizatorilor online în România – a demarat un control asupra felului în care se fac profilurile online ale clientilor din Romania. Angelo Tautu, evz.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie