Romania risca sa nu primeasca bani pentru realizarea autostrazilor din Masterplanul General de Transport deoarece nu se afla in reteaua principala europeana

 

Tronsoanele de autostrada pe care Guvernul României vrea sa le construiasca folosind finantare europeana, pomenite în Masterplanul General de Transport, nu se afla în reteaua principala continentala de transport, acolo unde UE finanteaza lucrarile. România risca sa nu primeasca bani pentru realizarea lor.

autostrada1Nici una dintre cele cinci viitoare tronsoane de autostrada cuprinse în Masterplanul General de Transport, care a fost trimis deja Comisiei Europene, nu se afla pe vreun cordidor de transport din reteaua principala a coridoarelor europene (TEN-T core), ci doar pe reteaua extinsa (TEN-T comprehensive), ceea ce creste riscul ca aceste noi autostrazi sa nu fie neaparat finantate în procent de 85% din fonduri europene.

În reteaua TEN –T core, cea considerata prioritara de catre Comisia Europeana la nivel continental, România este traversata de fostul coridor IV pan european, actualmente TEN-T prioritar 7, de la Constanta la Nadlac, prin Bucuresti, Pitesti, Sibiu, Sebes, Timisoara, Arad.

Or, în Masterplanul General de Transport, autostrada care sa lege România de Occident este prin Ploiesti si Brasov, nu prin Pitesti. Cu alte cuvinte, autostrada Pitesti-Sibiu nu se mai face, cu toate ca este inclusa în reteaua TEN-T core, dar se propune Ploiesti-Comarnic-Brasov-Sibiu, care este pe reteaua TEN-T comprehensive (extinsa).
Nici alt tronson de autostrada propus spre finantare Comisiei Europene, Brasov-Bacau, nu este inclus în TEN-T core.

Citeste articolul integral pe economica.net

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie