Ce nemultumiri salariale au pilotii Tarom? Vezi revendicarile lor
Protestul pilotilor Tarom a fost declansat din cauza nemultumirilor privind salariile si noul contract colectiv de munca – înregistrat fara sa se tina cont de revendicarile lor -, dar si pe fondul unora privind managementul companiei, au declarat, pentru MEDIAFAX, surse din rândul pilotilor.
Potrivit surselor citate, conducerea companiei Tarom s-ar fi folosit de sindicatul majoritar si de alte doua sindicate mai mici pentru a putea înregistra la ITM noul contract colectiv de munca, fara a lua în calcul cerintele pilotilor.
„Conducerea companiei a încercat sa faca o nefacuta prin sindicatul majoritar si alte doua sindicate mai mici. Pilotii nu au obtinut nimic din revendicarile pe care le aveau. (…) Practic, mecanicii si restul ne-au negociat noua contractul colectiv de munca”, au spus aceleasi surse.
Una dintre revendicarile celor nemultumiti viza ca pilotii sa poata invoca, atunci când sunt indispusi sau foarte stresati, o „inaptitudine medicala de 48 de ore”, fara a fi necesara prezenta la medic.
„Daca nu avem o stare buna sau suntem stresati, normal ca nu vrem sa ne punem în pericol”, au explicat sursele citate.
O alta nemultumire vizeaza nivelul salariilor, în conditiile în care venitul brut al unui pilot comandant este format din salariul net de 13.000 de lei pe cartea munca, plus 90 de euro pentru o cursa externa.
„Deci netul unui pilot comandat nu depaseste 3.800 – 4.000 de euro, în timp de un pilot Lufthansa are între 18.000 si 20.000 de euro pe luna, iar unul de la Air France, între 10.000 si 12.000 euro. La noi, toate negocierile au fost date la o parte”, au mai spus aceleasi surse, precizând ca toate aceste lucruri sunt completate si de nemultumiri privind managementul companiei si de modul în care sunt ocupate pozitiile cheie din companie.
Conform surselor citate, însotitorii de bord de la Tarom au un salariu de 1.600 de lei net pe cartea de munca, la care se adauga diurnele externe – 600 de euro net lunar.
Compania aeriana Tarom a informat ca patru curse, între care trei externe, sunt anulate, iar alte patru au întârziere, marti, din cauza protestului unor piloti si însotitori de bord.
Tarom a mai precizat ca Ministerul Transporturilor a mediat, marti, discutiile dintre reprezentatii companiei si cei ai sindicatelor personalului navigant, pentru analizarea situatiei.
„Partile au stabilit ca urmatoarea întâlnire sa fie luni 22.09.2014, data pâna la care se vor purta discutii pentru identificarea unor solutii astfel încât operarea zborurilor sa se faca în conditii normale. Totodata, reprezentantii sindicatelor care au fost astazi (marti – n.r., la întâlnirea cu Ministrul Transporturilor, s-au angajat ca vor depune toate eforturile pentru asigurarea bunului mers al activitatii companiei”, se mai arata în comunicat.
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a anuntat marti, în urma întâlnirii cu sefii si sindicatele din Tarom, ca trimite Corpul de Control la companie, pentru a vedea daca exista probleme de management si, de asemenea, ca pilotii s-au angajat sa asigure cursele urmatoare ale operatorului aerian.
Luni, sapte curse Tarom, între care doua externe, au fost anulate, iar alte doua au avut întârzieri, în urma unui protest spontan al unor piloti si copiloti. Aurelia Alexa, zf.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!