Studiu GfK: Crestere spectaculoasa a numarului de cumparatori romani influentati de informatiile gasite pe Internet

 

Numarul celor care cumpara produse fiind influentati de informatiile gasite pe Internet a crescut în România cu peste o treime în 2014, comparativ cu anul anterior, potrivit rezultatelor studiului GfK FutureBuy despre influenta tehnologiei asupra comportamentului de cumparare, dat publicitatii luni.

Cumparaturi online 1Noua generatie de cumparatori, botezata „Xtreme Shoppers”, apeleaza la orice resurse, tehnologii sau informatii pentru a ajunge la cele mai bune oferte, sunt de parere realizatorii cercetarii.

Astfel, conform studiului, înainte de a cumpara un produs, 67% dintre acestia folosesc Internetul pentru a se informa despre acel produs, iar 38% dintre subiecti merg sa vada produsul în magazin, dupa care îl cumpara online sau de la alt retailer.

În acest context, cercetarea GfK FutureBuy în România remarca o crestere spectaculoasa a acestui segment, în 2014 înregistrându-se cu 34% mai multi astfel de cumparatori decât în 2013.

România depaseste media regiunii CEE în ceea ce priveste incidenta acestui segment, cea mai mare prezenta fiind înregistrata în regiunea APAC (China, Coreea, Japonia), urmata de SUA si America Latina.

„Rolul pe care îl joaca online-ul în procesul de cumparare este unul complex, un ajutor din ce în ce mai puternic — nu doar în rândul Xtreme Shoppers, ci pentru toti utilizatorii de Internet. Este un fenomen sustinut, printre altele, si de avansul smartphone-urilor si al tabletelor în rândul populatiei — aproape 4 din 10 respondenti considera telefonul mobil cel mai important instrument în procesul de cumparare”, se noteaza în concluziile cercetarii GfK.

Atât în mediul online, cât si offline, aproape trei sferturi dintre cumparatorii români (72%) sunt din ce în ce mai siguri pe ei, în timp ce 64% dintre ei se considera independenti de influenta retailerilor sau a brandurilor.

Studiul GfK FutureBuy integreaza toate aceste date si ofera mai multe detalii despre influenta tehnologiei asupra comportamentului de cumparare, despre experienta de cumparare online versus offline, plata folosind telefonul mobil sau despre fenomene precum „omnichannel shopping” si „showrooming” pe diverse categorii de produse: bunuri de larg consum, jucarii, produse electronice si electrocasnice, telecom, haine si acesorii, servicii financiare, medicale si altele.

Cercetarea a fost desfasurata online, pe un esantion de 1.000 de repondenti din panelul online AskGfK, si este reprezentativa pentru populatia utilizatoare de Internet din mediul urban, cu vârste între 15 si 45 de ani.

Prezenta pe piata locala din 1992, GfK România este, de peste 12 ani, institutul numarul 1 de cercetare de piata, cu o cifra de afaceri de 19,2 milioane euro în 2013. Activitatile GfK România sunt structurate în doua sectoare: Consumer Choices si Consumer Experiences.(AS — autor: Daniel Badea, editor: Nicoleta Gherasi), agerpres.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie