Piata de apa imbuteliata afectata de introducerea accizei la carburanti

 

Introducerea accizei de sapte euro­centi pe litrul de carburant din aprilie a afectat nu doar transportatorii, ci si companiile din in­dustria apelor îmbuteliate, care au fost nevoite fie sa creasca preturile, fie sa internalizeze ma­jo­rarea costurilor cu transportul.

apa imbuteliataAcest cost reprezinta circa 15-20% din pretul final al unei sticle de apa minerala, de masa sau de izvor si se adauga altor cheltuieli cum ar fi cele cu etichetele, ambalajele, dar si cele cu salariile angajatilor si pretul efectiv al apei de la sursa. „Daca se creste acciza la com­bus­tibil, cresc cos­turile peste tot. (…) Noi am cres­cut pre­tu­rile cu mai putin de 1%, am încer­cat sa pre­luam noi toate scumpirile pentru ca ne-am dat seama ca puterea de cumparare este mica si nu avem ce face“, a declarat Radu Lazaroiu, ma­na­ging director al Romaqua Group, liderul pie­tei de apa minerala, cu afaceri de 133 mil. euro anul trecut.

Si producatorul apei minerale Zizin a preferat sa mentina preturile, chiar daca costul cu transportul a crescut.

„Pretul transportului în iunie comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut a crescut cu peste 6%. Cu toate acestea, preturile de vân­zare ale produselor noastre nu au suferit cres­teri. Acest lucru s-a datorat faptului ca am pre­ferat sa optam pentru o politica de men­tinere a preturilor, dar, în acelasi timp, de cres­tere a volu­melor comercializate“, a afirmat Laura Lazar, director executiv si unul dintre actio­narii Apemin Zizin, producatorul brandului de apa minerala Zizin. Madalina Panaete, zf.ro

Cuvinte cheie: , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie