Cristian Muntean, director general al ASSAI: Datele oficiale spun totul… ASF este un dezastru!

 

Reporter: Cum este influentata activitatea service-urilor auto de starea actuala a pietei asigurarilor din România, în conditiile în care multe firme de asigurari se confrunta cu probleme?

Cristian Muntean, director general al ASSAICristian Muntean: Pot spune cu siguranta ca anul 2014 este cel mai dificil an pe care îl traverseaza industria de reparatii auto, fiind o industrie cu un grad ridicat de dependenta (de aproximativ 70%) de piata de asigurari din România.

Numarul de dosare de dauna RCA si CASCO estimat pentru acest an este de aproximativ 280.000, comparativ cu anul 2008 când dosarele de dauna depaseau numarul de 400.000.

Manopera medie la nivel national de reparatie ale service-urilor auto a crescut mai putin decât rata inflatiei în fiecare an, în timp ce cheltuielile au crescut semnificativ. (exemplu: Costul de autorizare RAR a crescut de la o valoare medie de aproximativ 800 lei/an, la o valoare medie de aproximativ 5000 lei/an ).

Întreg sistemul de asigurari românesc se confrunta cu o lipsa majora de încredere, pe deplin justificata, iar tabloul pietei de asigurari al anului 2014 este unul sumbru – vânzarile de polite CASCO sunt în continua scadere, iar ce este si mai grav este ca numarul asiguratilor RCA în România a scazut foarte mult.

Din cauza numarului redus de polite RCA raportat la totalul parcului auto national, România risca sanctiunea de infringement din partea UE.

Reporter: Care sunt principalele probleme pe care le întâmpina industria service-urilor auto în relatia cu asiguratorii?
Cristian Muntean: a. Neplata daunelor în termen legal (Termenele legale sunt: RCA – 10 zile calendaristice, CASCO – difera în functie de conditiile de asigurare, dar în medie este de 15 zile lucratoare).

Societatile reparatoare au ajuns sa contracteze credite bancare (linii de finantare) ca sa crediteze neplata daunelor din partea firmelor de asigurari, care fac tot posibilul pentru a plati despagubirile cât mai târziu, cât mai putin sau deloc.

Aproximativ 30% dintre dosarele neachitate de catre asiguratori au vechime de peste un an de zile.

b. Directionarea pagubitilor catre unitati reparatoare de interes pentru inspectorul de daune.

Chiar daca clientul are dreptul legal de a-si efectua reparatiile autovehiculului avariat în orice unitate service autorizata RAR, inspectorii de daune limiteaza aceste optiuni în mod ilegal si abuziv, astfel încât clientul sa opteze doar catre unitatile service „recomandate” de catre inspectorul de daune.

Inspectorii de daune ai societatilor de asigurari urmeaza cursuri de specialitate organizate de catre societatile de asigurari pentru a manipula, dezinforma si descuraja pagubitul RCA cu privire la dreptul sau fundamental de a-si efectua reparatia autovehiculului avariat în orice unitate service doreste.

Chiar daca ASF a fost sesizat cu privire la aceste practici ilegale ale societatilor de asigurari, masurile de descurajare a acestor practici întârzie sa fie aplicate de catre aceasta asa-zisa institutie cu rol de supraveghere a pietelor financiare ne-bancare.

Cu toate acestea, la începutul lunii iulie 2014, la Calarasi, mai multi angajati ai doua reputate societati de asigurari au fost retinuti de Politie în timp ce primeau bani de la un service pentru a îndruma clientii catre acel service, acestia fiind în arest la domiciliu.

Citeste mai departe pe bursa.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie