Proiecte de infrastructura cu termene de finalizare amanate
O serie de lucrari de infrastructura de transport care ar fi trebuit sa asigure relansarea sectorului constructiilor nu au început în prima jumatate a acestui an, printre ele numarându-se autostrada Comarnic-Brasov, inelul de centura sud al Capitalei si un tronson al autostradei Bucuresti-Ploiesti.
Statul român beneficiaza de fonduri europene de 4,4 mld. euro în perioada 2007-2013 pentru construirea de autostrazi, cai ferate, aeroporturi sau metrou, însa pâna în prezent a reusit sa atraga doar o treime din acesti bani. România mai are la dispozitie doar un an si jumatate pentru a atrage restul de aproape 3 miliarde de euro pusi la dispozitie de Uniunea Europeana.
De la începutul anului, printre marile proiecte de infrastructura cu termene de finalizare sau începere sau finalizare amânate se afla:
Autostrada Comarnic – Brasov
(53 de kilometri) înca asteapta sa gaseasca finantare, la peste jumatate de an de la momentul la care au fost anuntate numele investitorilor privati care o vor realiza în concesiune, francezii de la Vinci, grecii de la Aktor si austriecii de la Strabag.
Primii 6,5 kilometri ai autostrazii Bucuresti – Ploiesti
Tronsonul de 6,5 kilometri ai autostrazii Bucuresti – Ploiesti, care se întinde între soseaua Petricani si centura Capitalei, a ramas recent fara constructor, dupa câtiva ani în care finantarea pentru construirea acestui sector de drum a fost redusa.
Inelul de centura sud al Capitalei
La începutul acestei veri, CNADNR a reziliat cele trei contracte încheiate în 2008 pentru reabilitarea centurii de sud a Capitalei. Desi au fost semnate în urma cu sase ani, contractele nu s-au putut derula în lipsa alocarilor financiare.
Autostrada Nadlac – Arad, lot 2
Constructia tronsonului de 16,7 kilometri între Pecica si Arad a fost din nou scoasa la licitatie la începutul lunii iunie dupa ce CNADNR a reziliat contractul de executie a acestei autostrazi în vara anului trecut, în contextul în care constructorul soselei, firma austriaca Alpine, a intrat în faliment la nivel international si în insolventa pe plan local.
Calea ferata Frontiera – Curtici – Simeria
CFR a lansat patru licitiatii în luna februarie pentru construirea a peste 140 de kilometri de cale ferata pe sectiunea Frontiera – Curtici – Simeria, cu o valoare totala de peste 2 miliarde de euro. Aceste licitatii au fost anulate însa în aprilie, compania anuntând la acel moment ca decizia a fost luata pentru a evita încalcarea legislatiei, întrucât în urma contestatiilor depuse s-au descoperit erori sau omisiuni în anuntul de participare. Licitatiile au fost reluate la mijlocul lunii iunie. Andreea Neferu, zf.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!