Ministrul Remus Pricopie sustine ca modificarile aduse Legii Educatiei nu vor bulversa sistemul

 

Ministrul Educatiei, Remus Pricopie, spune ca Ordonanta de urgenta de modificare a Legii Educatiei este rezultatul unor lungi discutii si negocieri, iar în act nu sunt schimbari care sa bulverseze sistemul, ci corecturi absolut necesare.

remus pricopie1„Atunci când vorbim despre educatie, ar fi bine sa avem o abordare echilibrata si responsabila. Ordonanta de urgenta nr. 49/2014 de modificare a Legii Educatiei Nationale, adoptata de Guvern pe 26 iunie, este rezultatul unor lungi discutii si negocieri cu profesori, directori de scoli, rectori, sindicate, asociatii de elevi si parinti, reprezentanti ai autoritatilor locale etc. Nu sunt schimbari care sa bulverseze sistemul, ci corecturi absolut necesare”, a aratat ministrul Remus Pricopie, într-un comunicat de presa transmis sâmbata agentiei MEDIAFAX.

Potrivit ministrului, Legea Educatiei adoptata în 2011 cuprindea o serie de masuri gresite sau inaplicabile, cum ar fi de exemplu titularizarea la nivel national a cadrelor didactice în urma unui examen desfasurat la nivel de unitate de învatamânt – masura contestata de la bun început de sistem – sau regulile de functionare a consiliului de administratie al unitatilor de învatamânt, reguli care nu au tinut cont de situatia de pe teren, motiv pentru care, de mai bine de trei ani, în multe unitati de învatamânt aceste consilii nu s-au putut întruni.

Pricopie mai spune ca emiterea Ordonantei de urgenta a fost anuntata cu mai multe saptamâni în urma si a aparut ca o necesitate pentru ca anul scolar 2014-2015 sa înceapa în bune conditii.

„Sa privim lucrurile în context! Acest Guvern a facut multe reparatii în zona educatiei, care au dus la stabilizarea si echilibrarea sistemului, începând cu masurile salariale reparatorii, cresterea salariilor mici, cresterea constanta a bugetului si refacerea statutului acestei profesii în România. De ce era nevoie de modificarea Legii? Pentru ca ea nu a fost realizata în 2011 prin consultari si dialog cu profesorii, parintii si societatea civila. În timp, descoperim constant efecte negative ale unor prevederi insuficient gândite si pregatite. De aceea, este nevoie de corecturi. Este un proces continuu, de adaptare la realitate”, a adaugat Remus Pricopie.

În legatura cu a treia sesiune de bacalaureat, Pricopie a spus ca prin OUG vor fi sprijiniti cei care nu trec acest examen.

„Se vorbeste mult despre Bacalaureat si despre intentia acestei OUG de a veni în sprijinul celor care nu trec acest examen de maturitate. Nimeni, însa, din fosta guvernare nu s-a gandit ce se va întampla cu sutele de mii de absolventi de liceu care nu trec examenul de Bacalaureat (între 2010 si 2013 nu au promovat examenul de Bacalaureat 209.000 elevi). Ce se întâmpla cu ei? Ce optiuni au ei si ce face statul pentru a le oferi o alternativa? Îi lasam sa devina o problema sociala doar pentru ca n-au reusit sa treaca un examen? Aici ne deosebim fundamental! Actualul Guvern are o abordare inclusiva, prin care vrea sa ofere o sansa fiecarui elev. Sigur, asta nu înseamna ca nu trebuie sa aplicam politici diferentiate în functie de performante: cei merituosi trebuie promovati, trebuie recompensati – iar ultimii ani chiar au însemnat eforturi în plus pentru toti cei care au obtinut rezultate foarte bune -, iar cei care esueaza la acest examen nu trebuie abandonati”, a mai aratat Pricopie.

Ministrul Educatiei a precizat ca statul trebuie sa fie responsabil si sa întinda o mâna de ajutor catre toti elevii. Elvira Gheorghita, mediafax.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie