Traficul rutier ramane inchis pe Transalpina. CNADNR nu reuseste sa rezilieze contractul incheiat cu Romstrade

 

CNADNR nu reuseste sa rezilieze contractul încheiat cu firma Romstrade, implicata în modernizarea soselei Transalpina, astfel ca traficul rutier ramâne închis pe drumul respectiv, desi acest lucru influenteaza negativ turismul din zona Rânca, a declarat, luni, directorul general Narcis Neaga.

transalpinaDN 67C are caracter de santier, Neaga declarând, luni, în urma unei vizite facute în zona respectiva, ca turistii care se aventureaza dincolo de statiunea Rânca pentru a vedea peisajele montane fac acest lucru pe cont propriu, CNADNR neasumându-si nicio responsabilitate, transmite corespondentul MEDIAFAX.

„Acest drum nu apartine CNADNR, ci constructorului, dar Romstrade e în insolventa. Noi am facut demersuri pentru a rezilia contractul, în contract existând o prevedere conform careia rezilierea se poate face doar pe cale judiciara. Am facut o notificare catre casa de insolventa, care nu a fost de acord cu rezilierea contractului. În consecinta, noi nu am putut prelua nicio parte din drum pentru a începe lucrarile de întretinere si sa continuam ceea ce nu s-a facut pâna acum”, a declarat Neaga.

Conform acestuia, garantiile de buna executie sunt de 130 de milioane de lei, din care aproape 90 de milioane de lei ar reprezenta ”garantii expirate”, pentru care CNADNR a instituit însa masura sechestrului asiguratoriu, pentru diferenta de 40 de milioane compania facând demersuri de executare silita a Romstrade.

Directorul general al CNADNR afirma ca, în prezent, compania pe care o conduce îsi calculeaza pagubele si va apela la instanta pentru a obtine inclusiv rezilierea contractului încheiat cu Romstrade, firma respectiva începând lucrarile de modernizare a soselei în 2007, muncitorii fiind retrasi însa de pe Transalpina în 2012, dupa arestarea patronului Nelu Iordache.

„Pâna la sfârsitul lunii iulie, vrem sa vedem ce prejudiciu a produs necontinuarea contractului pentru CNADNR pentru ca exista doua tipuri de prejudiciu. Unul e prin necontinuarea contractului, iar celalalt e datorat escaladarii preturilor si calitatii lucrarilor. Când avem aceste toate aceste date ne adresam justitiei si aceasta va spune da sau nu pentru reziliere. De ce nu vrea casa de insolventa rezilierea? Simplu, pentru ca noi mai avem sa le platim din acest contract aproximativ 400 si ceva de milioane de lei pâna la sfârsitul lui 2015, lucru foarte convenabil pentru casa de insolventa”, mentioneaza Neaga.

Conform acestuia, lucrarile la Transalpina sunt finalizate în proportie de 75-80%, însa soseaua nu are elemente de siguranta, de genul parapetelor de protectie, al indicatoarelor rutiere sau chiar al marcajelor.

Directorul general al CNADNR spune ca nu doreste ca turistii veniti pe munte sa fie implicati în evenimente rutiere si, ca urmare, singura decizie pe care o poate lua este aceea de a mentine circulatia închisa pâna la finalizarea litigiului cu Romstrade. mediafax.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie