Bloomberg: Romania a inregistrat cea mai mare crestere a pretului pe litrul de benzina
România este tara în care s-a înregistrat cea mai mare crestere a pretului pe litrul de benzina, de peste 16%, doar Danemarca apropiindu-se de aceasta „performanta“, arata cea mai noua editie a clasamentului Pain at the Pump (Durere la pompe – n.red.), realizat de Bloomberg.
Pentru realizarea acestui top, Bloomberg analizeaza pretul benzinei din 61 de state, din Norvegia pâna în Venezuela. În aceasta noua editie România ocupa locul 24 în lume în functie de pretul benzinei, înaintea unor state precum Austria, Ungaria sau Polonia. Un litru de benzina în România costa de doua ori mai mult decât în SUA, de patru ori mai mult decât în Emiratele Arabe Unite si de 195 de ori mai mult decât în Venezuela, unde accesul la carburant ieftin este un drept prin nastere si unde benzina este practic gratuita (0,01 dolari pe litru).
„Pretul benzinei în România a crescut cu 16%, cel mai mare ritm înregistrat de vreuna din cele 61 de state din clasament. Tara a avansat noua pozitii în topul celor mai scumpe tari“, se arata în studiul publicat de Bloomberg la începutul acestei luni. Astfel, România ajunge pe pozitia 24 din cele 61 de state analizate.
Noua editie a clasamentului a analizat pretul pe litrul de benzina din perioada 31 martie-29 aprilie, editia anterioara a topului fiind realizata în functie de preturile din al treilea trimestru din 2013. În acea editie România figura pe locul 33 în lume, cu un pret pe litrul de benzina de 1,68 dolari. Acum România a ajuns pe locul 24 cu un pret de 1,95 dolari pe litru. Bloomberg nu precizeaza exact ziua în care a colectat aceste preturi si nici daca acestea reprezinta o medie pentru întreaga perioada.
Principalul factor care a generat aceasta evolutie galopanta a pretului la benzina a fost introducerea de la 1 aprilie a taxei de 7 centi pe litru, care a dus automat la o scumpire peste noapte de 41 de bani pe litru, cea mai mare realizata vreodata într-o perioada atât de scurta. Banii care se strâng din aceasta taxa, care ar putea ajunge la circa 500 mil. euro, ar urma sa se duca în sosele în contextul în care între 2004 si 2013 Transporturile au avut 25 mld. euro, dar România are numai 645 km de autostrada. Roxana Petrescu zf.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!