Medierea conflictului elev – profesor – parinte
Solicitarea de Mediere pe care am primit-o se refera la un conflict între mama unei fetite, Nina, de clasa a III-a si învatatoarea acesteia, care se comporta diferit cu copiii din clasa, în functie de rezultatele lor la învatatura si de contributia parintilor la cheltuielile considerate necesare clasei de catre învatatoare.
Mama Ninei era nemultumita de faptul ca la clasa, învatatoarea tipa, îi pedepseste deseori si le vorbeste copiilor foarte dur, în situatiile simple, cotidiene, cum ar fi greselile din temele lor, pentru care primesc insulte de genul: ”ce-i cu prostia asta?!” ”prostule”, ”nu esti bun de nimic” etc., motiv pentru care fetita, atunci când trebuie sa se duca la scoala, plânge si are simptome de rau fizic. Aceasta situatie îngrijoratoare dureaza de aproape doi ani si pe masura ce trece timpul, se agraveaza si starile de anxietate ale copilului, însotite de plâns si de reactia de respingere totala a scolii.
La sedintele cu parintii, aprecierile referitoare la copii, exprimate de învatatoare, sunt mult mai binevoitoare fata de parintii care au facut cadouri ca: tableta, IPhone, camera foto, asta înafara cheltuielilor comune pentru decorarea interiorului clasei.
În decursul timpului, mama Ninei a semnalat celorlalti parinti faptul ca fetita are o aversiune pentru scoala din ce în ce mai accentuata, desi se straduieste sa aiba rezultate foarte bune, pentru a nu i se adresa învatatoarea cu o astfel de insulta sau ironie. Mama fetitei a atras atentia asupra pericolului ca si ceilalti copii sa resimta teama si respingere fata de scoala, ceea ce produce efecte dezastruoase în timp asupra lor, dar parintii, desi au confirmat reactii asemanatoare ale copiilor lor, continua sa sustina ca este bine ca învatatoarea sa fie ”mai severa” pentru a nu-i ”pierde din ochi”.
De fapt, învatatoarea instaurase un climat dictatorial si exercita un control prin frica asupra copiilor, dându-le de înteles parintilor ca asta ar fi metoda sigura de disciplinare si destui parinti o sustineau, gasind de cuviinta sa o îmblânzeasca, oferindu-i cadouri.
Mama Ninei a dorit o Mediere între ea si învatatoare, pentru cadrul informal si confidential în care se desfasoara aceasta procedura, pentru ca astfel poate sa-si sustina unghiul de vedere si sa încerce sa argumenteze faptul ca frica nu are ce sa caute în educatia copiilor pentru ca îi inhiba, îi face tematori si nesiguri de ei însisi. Motivatia si entuziasmul unui copil, pentru a dori sa evolueze, nu poate fi frica, ci încrederea în sine, în puterile lui de a-si realiza obiectivele si asta se construieste din copilarie, când parintii si învatatorul sunt cei mai importanti oameni din viata copilului si acestia le influenteaza decisiv atitudinea de viata.
Citeste mai departe pe ziaruldeiasi.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!