30 septembrie 2014 – Ultimul termen pana la care se mai pot depune cereri de rambursare a TVA intracomunitara

 

Companiile care au de recuperat TVA intracomunitara pentru facturi emise între 2009 si 2013 mai au ocazia sa faca cererile de rambursare doar pâna cel târziu pe 30 septembrie.

tvaRambursarile de TVA intracomunitara pot ajunge la zeci sau chiar sute de mii de euro. Totusi, de multe ori firmele renunta la recuperarea banilor fie din necunoasterea legislatiei, fie din cauza birocratiei. 2014 este ultima sansa pentru companiile care vor sa-si mai recupereze sumele pentru ca, potrivit legii, rambursarile de TVA intracomunitara pentru facturi emise în perioada 1 ianuarie 2009 – 31 decembrie 2013 inclusiv, care nu au fost achitate total/partial pâna la data solicitarii mai pot fi solutionate doar daca cererile sunt depuse pâna cel târziu pe 30 septembrie. Începând din acest an, cererile de rambursare vor fi acceptate de ANAF numai daca sunt depuse pâna pe 30 septembrie a anului în curs pentru anul anterior.

Pot beneficia de rambursarea TVA intracomunitara persoanele impozabile stabilite în România, care efectueaza importuri de bunuri si achizitii de bunuri sau servicii în alt stat membru daca: au fost înregistrate în scopuri de TVA în România, în perioada de rambursare înscrisa în cerere (art. 153 din Codul fiscal), iar documentele justificative care probeaza valoarea TVA de rambursat din alt stat membru sunt emise în perioada de validitate a codului de înregistrare în scopuri de TVA. Cererea de rambursare se depune electronic la ANAF, iar perioada maxima pentru care se poate solicita rambursarea este un an calendaristic. Informatiile din cerere si eventualele informatii suplimentare trebuie furnizate în limba stabilita de statul membru de rambursare. În cazul în care cererea vizeaza o perioada mai mica de un an calendaristic, dar mai mare de 3 luni, se poate solicita rambursarea doar daca cuantumul TVA este mai mare de 400 de euro. În cazul în care cererea este aferenta unui an calendaristic sau unei perioade ramase dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de 50 euro.

Odata cu cererea de rambursare se vor atasa si copii ale facturilor/ documentelor pentru achizitii a caror baza de impozitare de pe o factura/document de import este de cel putin 1.000 euro si de cel putin 250 euro în cazul achizitiilor de combustibil. Orice stat membru are obligatia de a comunica solicitantului decizia sa de aprobare sau respingere a cererii în maximum patru luni.

Tipurile de cheltuieli pentru care se poate solicita rambursarea TVA din state membre UE sunt pentru: combustibil, închiriere de mijloace de transport sau alte cheltuieli legate de transport, taxe rutiere, taxa de drumuri, cheltuieli de deplasare, cazare, servicii de catering si restaurant, acces la târguri si expozitii, cheltuieli pentru produse de lux, activitati de divertisment si spectacole, altele achizitii de bunuri sau servicii. ANAF va verifica cererea de rambursare (318) transmisa electronic, si daca sunt îndeplinite toate conditiile îi va atribui un numar de referinta si o va transmite, tot electronic, autoritatii competente din statul membru. Este foarte important ca procesul de recuperare sa fie demarat cât mai devreme, pentru ca orice eventuala eroare sa fie corectata la timp. Declaratia nu primeste numar de referinta pâna când nu sunt îndeplinite toate conditiile si orice întârziere poate duce la depasirea termenului-limita si la pierderea dreptului de recuperare a sumelor.

Paula Dragu, PartenerContexpert Consulting, capital.ro

Cuvinte cheie: , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie