Piata media, blocata in ultimii doi ani

 

Piata media a ramas blocata în ultimii doi ani, iar 2014 pare sa nu fie un an iesit din comun, mai mult „tendinta” de stagnare a cheltuielilor pe publicitate marcând un an de „consolidare”.

televizoare_51602700Potrivit unui studiu realizat de agentia de strategie si investitii media, Initiative Media, piata locala de publicitate se va mentine în ritmul ultimilor doi ani. Pentru acest an, autorii studiului anticipeaza cheltuieli pe toate canalele de difuzare de aproximativ 306 milioane de euro. În 2013, valoarea pietei de publicitate din România a fost de 305 milioane de euro, un avans infim fata de nivelul atins în 2012, când cheltuielile pe publicitate au fost de 303 milioane de euro.

În ultimii doi ani vânzarile de publicitate pe televiziune au fost constante, de 193 de milioane de euro, cel mai mare canal de difuzare, valoare ce se pare ca va fi consemnata si în acest an. În 2007, încasarile televiziunilor erau la fel de mari ca si valoarea întregii piete de publicitate estimate pentru acest an, adica 306 milioane de euro.

Mediul online a fost canalul media care a adus echilibrul pe piata de publicitate. Fara acest segment, piata de publicitate s-ar fi aflat în prezent pe un trend de scadere. De altfel Internetul este al doilea mare segment ca valoare, vânzarile fiind în 2013 de 5 ori mai mari decât în 2007, încasarile crescând de la 9 milioane de euro, în urma cu 7 ani, la 46 de milioane de euro în 2013. Pentru acest an, studiul Initiative anticipeaza încasari, de asemenea în crestere, pâna la o valoare de 50 de milioane de euro.

Publicitatea outdoor este cel de-al treilea segment ca valoare din ultimii ani, însa la fel ca si celelalte segmente, cu exceptia internetului este în continua scadere. Daca în 2008, anul de apogeu al publicitatii outdoor, piata ajungea la 70 de milioane de euro, în 2013, valoarea este de 2,5 ori mai mica, de 28 de milioane de euro. Pentru acest an studiul releva faptul ca vânzarile în outdoor vor coborî usor pâna la 27 de milioane de euro.

Radioul si printul – cele mai slabe segmente de publicitate

Media tiparita atingea în 2008 un nivel al încasarilor din publicitate de 82 de milioane de euro, o valoare mai mare decât cea a publicitatii outdoor. În 2013 reclamele din print au generat încasari de doar 19 milioane de euro, adica o valoare de aproape 4,5 ori mai mica, decât în urma cu 6 ani.

Radioul a avut parca cel mai putin de pierdut în anii de criza. În 2008, cel mai bun an, încasarile ajungeau la 35 de milioane de euro. În 2013, statiile de radio au difuzat publicitate de aproximativ 19 milioane de euro, valoare similara cu cea din media printata. Pentru acest an, analistii se asteapta ca radiourile sa mai piarda un milion de euro. Adrian Ungureanu, curierulnational.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie