Problemele din Portul Constanta, departe de a se fi incheiat

 

Sute de angajati în strada. Proteste. Mult zgomot si declaratii incendiare. Doua tabere în conflict. Problemele din Portul Constanta sunt departe de a se fi încheiat.

port constantaCe se va întâmpla cu Portul Constanta? Dupa ce zilele trecute sute de angajati au iesit la protest, nemultumiti de faptul ca 13 % din actiunile Administratiei Porturilor Maritime ar urma sa treaca la Consiliul Local Constanta, nici acum lucrurile nu par foarte clare. „Exista tensiuni. Exista temeri. Pe de o parte, angajatii protestatari încearca sa opreasca procedura prin care Ministerul Transporturilor nu va mai fi actionar majoritar. Pe de alta, sunt cei care sustin aceasta schimbare“, spun surse din Ministerul Transporturilor. Oricum ar fi, este clar ca „cineva“ tot are de pierdut. Iar miza este mare: „vorbim de venituri de aproximativ un miliard de euro anual“, puncteaza aceleasi surse.

Înca din toamna anului trecut, reprezentantii sindicatelor din port au cerut oficialilor din Ministerul Transporturilor „sa opreasca transferul Portului Constanta de la minister la autoritatile locale“.

„O asemenea masura ar putea avea ca efect o imixtiune sporita a factorului politic în deciziile administratiei portuare, ceea ce ar putea duce la o instabilitate economica si la o scadere a încrederii investitorilor straini în mediul de afaceri românesc“, spuneau atunci reprezentantii sindicatelor. Lucru pe care acestia îl sustin si acum. Nemultumirile s-au acutizat recent, dupa ce premierul Victor Ponta a declarat ca procedura de transfer a actiunilor Portului Constanta catre Consiliul Local va continua. În acelasi timp, primul- ministru a spus ca Portul „se va dezvolta mai bine“ dupa ce o parte din actiuni vor fi listate la bursa. „Este vorba de privatizarea a 14% din ce are Guvernul în acest moment. Sa scoatem pe bursa, astfel încât sa avem la Portul Constanta o treime capital privat“, a spus Ponta.

„Picatura care a umplut paharul“

„Oare chiar va fi asa?“, se întreaba sursele citate. Si continua: „A fost picatura care a umplut paharul. La scurt timp, 300 de angajati au iesit în strada, pentru prima oara în ultimii doi ani. Practic, reprezentantii sindicatelor se tem pentru locurile de munca si pentru faptul ca, în timp, se va ajunge la privatizarea companiei“. În alta ordine de idei, ministrul transporturilor, Dan Sova, a declarat, zilele trecute, ca membrii Comisiei Europene se vor pronunta cu privire la intentia autoritatilor române de a transfera 13% din actiunile detinute la Portul Constanta la administratia locala. „Mentinerea unui centralism la nivelul Ministerului Transporturilor în Portul Constanta nu are legatura cu realitatile europene. Mai mult, în anul 2008, atunci când s-a facut transferul gratuit a 20% din actiuni, nimeni nu a cerut acordul Uniunii Europene. Pe data de 5 mai, am sesizat CE, am aratat ca infrastructura strategica va ramâne în proprietatea statului si în administrarea ministerului si am cerut sa se pronunte daca se creeaza un avantaj nelegal Consiliului local Constanta prin acest transfer“, a subliniat Sova.

Citeste articolul integral pe capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie