O parte dintre operatorii portului Constanta vor infiinta o companie de investitii prin care sa cumpere actiuni la Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime

 

O parte dintre operatorii si agentii din portul Constanta, reuniti în cadrul organizatiei patronale „Operatorul Portuar”, au decis sa înfiinteze o companie de investitii prin care sa cumpere actiuni la Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime.

port constanta„«Operatorul Portuar» are acelasi interes ca si Administratia Porturilor Maritime. Interesul nostru este sa dezvoltam portul, sa crestem fluxul de marfuri si sa utilizam capacitatile cât mai bine”, a declarat agentiei MEDIAFAX Niculae Dusu, actionar al operatorului portuar Socep Constanta, unul dintre membrii patronatului interesat sa preia actiuni la port.

În cadrul organizatiei patronale „Operatorul Portuar” activeaza aproximativ 30 de operatori portuari si agenti.

Actionarul majoritar al Administratiei Porturilor Maritime Constanta este Ministerul Transporturilor, cu 60% din titluri, în vreme ce Fondul Proprietatea si Primaria Constanta detin fiecare participatii de 20%.

Ministerul Transporturilor intentioneaza sa cedeze 13% din actiuni Primariei Constanta si sa listeze pe bursa o participatie de 14% din capital.

„În acest fel vom avea un echilibru perfect între autoritatea centrala si autoritatea locala, adica Ministerul Transporturilor va avea 33%, Primaria Constanta va avea 33%, asigurând în acest fel egala reprezentare a intereselor centrale si locale în portul Constanta, 34% ajungând în sfera privata. (…) Avantajul scoaterii pe bursa a 14% este reprezentat de transformarea Administratiei Portului Constanta în companie publica, ceea ce presupune transparentizarea tuturor operatiunilor, pentru ca fara aceasta transparentizare nu este posibila listarea pe bursa. Acest lucru va duce în mod evident la cresterea investitiilor în portul Constanta si în mod inevitabil la cresterea activitatii economice a operatorilor privati”, a declarat la finele lunii martie ministrul Transporturilor, Dan Sova.

Dusu a precizat ca membrii organizatiei patronale au decis sa participe împreuna la privatizarea portului pentru a avea „o singura voce” în cadrul operatiunii, dar participatiile fiecaruia în cadrul vehicului de investitii nu au fost deocamdata stabilite.

„Plasamentul în actiunile Administratiei Portuare este unul bun, cred eu. În rest, esti un investitor, un actionar, sa faci în asa fel încât administratia portuara sa functioneze pe principii de eficienta si sa-si atinga obiectivele. De multi ani de zile, din cauza schimbarii permanente a conducerii, au fost multe lucruri lasate deoparte”, a spus Dusu.

Omul de afaceri este si proprietarul producatorului de materiale de constructii Celco Constanta.

Referindu-se la preluarea de catre Primaria Constanta a unui pachet suplimentar de actiuni, Dusu a afirmat: „Nu cred ca este o mare problema. Poate ca este mai bine, sunt constantean, îmi convine ca orasul sa aiba detinere acolo. Dar, cu cât se privatizeaza mai repede, cu atât mai bine, pentru ca atunci influenta politicului se diminueaza, intram pe principiul de eficienta, urmarirea activitatii corecte si a intereselor portului”.

Ministrul Transporturilor a afirmat în urma cu o luna ca evaziunea din Portul Constanta trece de 40%, iar preturile pentru închirierea danelor sunt prea mici.

Pe de alta parte, Consiliul Local Constanta l-a desemnat saptamâna trecuta pe reprezentantul sau în AGA Administratiei Porturilor Maritime sa verifice nivelul chiriilor în port, pentru a vedea daca sunt operatori care platesc mai putin decât altii.

Cooperarea dintre Administratia Porturilor Maritime si Autoritatea Portului Rotterdam a fost unul dintre subiectele discutate miercuri de Dan Sova cu ministrul Comertului Exterior din Olanda, Lilianne Ploumen.

„Partea olandeza si-a reiterat interesul de a participa în calitate de partener strategic în dezvoltarea Portului Constanta, datorita potentialului acestuia. Zona de Sud a Portului este de interes major pentru investitorii straini, Autoritatea Portului Rotterdam fiind unul dintre cei care si-au exprimat interesul. Pentru investitia din Zona de Sud a Portului Constanta este posibil a fi folosita si noua Lege a Parteneriatului Public – Privat”, a anuntat ministerul Transporturilor, într-un comunicat.

Administratia Porturilor Maritime Constanta estimeaza un profit brut de 38,2 milioane lei în acest an, cu 34% mai mare fata de cel prevazut în bugetul aprobat pentru 2013, si a programat investitii de 449,79 milioane lei, în crestere cu 26% fata de nivelul bugetat anul trecut. Ioan Dornescu, mediafax.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie