Cum nu platesc asiguratorii daunele clientilor lor

 

Companiile de asigurari nu au neaparat interesul de a plati daunele catre clienti de aceea orice document care lipseste de la dosar poate constitui un pretext pentru a refuza plata despagubirii. A simtit-o pe pielea ei o femeie din Bucuresti careia i s-a facut mila de soferul cu care intrase în coliziune

Comisia de Supraveghere a Asigurarilor primeste anual mii de reclamatii venite de la clienti ai companiilor de asigurari.

Întârzierile pe care asiguratorii le înregistreaza la platile aferente daunelor auto  sunt deja notorii iar CSA promite ca va sanctiona companiile pentru “tergiversare” si a si facut-o, deocamdata, mai mult simbolic. Scaderea substantiala a vânzarilor, îi determina pe asiguratori sa încerce, în general pe cai legale, sa întârzie cât mai mult posibil plata despagubirilor.În acest context fiecare document lipsa  se poate transforma într-un pretext pentru a nu mai face plata.

Este cazul unei doamne din Bucuresti care se afla în postura de a plati din propriul buzunar reparatiile masinii desi este asigurata RCA la una dintre companiile din România.

Atentie la dovezi. Încheiati proces verbal

Într-o intersectie, un tir s-a încadrat gresit si a intrat în coliziune cu automobilul condus de respectiva persoana.

“Spre politie, desi eram înca în stare de soc, dupa spusele soferului îmi dau seama ca fara carnet este distrus, caci el este platit în functie de curse si este tocmai din Constanta. Politistul ne întreaba daca exista conflict ca sa faca el expertiza, soferul a spus ca este vinovat, eu am recunoscut si ne-a spus sa ne facem amiabila(nr: constatare amiabila). Desi sotul mi-a zis sa faca politistul procesul verbal, am considerat ca nu am facut rau la nimeni în viata mea si nu este nici acum cazul, mai ales ca politistul ne-a recomandat amiabila.”, povesteste femeia.

De la lipsa procesului verbal a pornit totul. Dupa ce a depus dosarul la compania de asigurare, Euroins, clienta a primit un raspuns potrivit caruia “dinamica accidentului nu justifica plata daunei”. Femeia sustine ca asiguratorul nu a desfasurat o investigatie în acest sens iar societatea sustine ca “nu a refuzat sa faca propria investigatie”..

Urmatorul pas a fost depunerea unei reclamatii la CSA. Supraveghetorul a desfasurat propria investigatie si a confirmat, dupa o luna, pozitia asiguratorului. Îndemnat chiar de cei de la Euroins, clientul a mai depus înca o contestatie. Înca o data, cei de la CSA au invocat lipsa probelor în sustinerea clientei. Atentie, daca ar fi existat un proces verbal întocmit de Politie la locul accidentului, toatea acestea nu ar fi fost posibile. Mai mult, chiar si o fotografie facuta de client ar fi putut constitui o proba.

Dilema pagubitului: bani pentru avocati sau bani pentru reparatii

În acest moment femeia are doar doua optiuni: fie sa-si repare masina cu fonduri proprii fie sa continue, de aceasta data în instanta, litigiul cu asiguratorul. Se gândeste sa dea în judecata compania. Din acest punct de vedere, Euroins pare linistita dar lasa, totusi, loc de discutii.

“Este un caz complex, pe marginea caruia se pot discuta multe, de ambele parti, astfel ca, deocamdata ,fara probe care sa contrazica decizia noastra, tot ceea ce putem spune este ca ne mentinem pozitia actuala… Momentan, deoarece avariile nu pot fi justificate, dosarul nu se poate finaliza si, în concluzie, nu se pot acorda despagubiri din asigurare.”, ne-au spus reprezentantii asiguratorului. Pâna la data la care scriem acest material, reprezentantii CSA nu au raspuns la întrebarile noastre privind cazul în speta.

Serban Buscu, Capital.ro

Cuvinte cheie: , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie