Ministrul Transporturilor a prezentat primele actiuni si masuri luate cu privire la incheierea unor contracte
„Vreau sa prezint primele actiuni si masuri luate”, asa si-a început ieri discursul Dan Sova în prima conferinta de presa sustinuta la sediul ministerului în calitate de ministru al transporturilor.
Noul sef al Transporturilor, care are pe mâna un buget de circa 1,4 miliarde de euro în 2014, nu si-a asumat niciun obiectiv legat de un numar de kilometri de autostrada, însa a înaintat câteva date cu privire la încheierea unor contracte. Cu toate acestea, el a vorbit de importanta existentei si urmarii unui masterplan în transporturi – un sector cu o infrastructura precara (doar 645 de kilometri si o cale ferata pe care trenurile circula cu 45 de kilometri pe ora), astfel încât, indiferent de schimbarile politice, proiectele sa poata fi duse la bun sfârsit.
În iunie anul acesta va fi semnat contractul pentru constructia autostrazii Comarnic – Brasov, potrivit lui Sova, desi termenul initial anuntat era aprilie. Pentru proiectele de constructie în concesiune ale Centurii Sud a Capitalei si autostrazii Craiova – Pitesti câstigatorii vor fi desemnati în mai, respectiv iulie, potrivit ministrului, care a mai adaugat ca acordurile pentru lotul trei al autostrazii Orastie – Sibiu si pentru un tronson de 6,5 kilometri de pe Bucuresti – Ploiesti ar putea fi reziliate.
„Mi-e foarte greu sa va spun în acest moment numarul de kilometri de autostrada, dar nu vor fi atât de multi ca anul trecut, pentru ca sunt mai putine contracte în executie“, a spus Dan Sova, adaugând ca anul trecut au fost inaugurati 115,5 kilometri de autostrada, s-au licitat cu atribuire 289 kilometri, iar în prezent sunt în constructie 465 kilometri. Legat de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), el a spus ca se afla în coordonarea operationala a Transporturilor însa din punctul de vedere al bugetului a ramas în continuare la Secretariatul General al Guvernului (SGG).
Angajament ferm cu institutiile financiare internationale pentru Comarnic-Brasov
„Am reusit sa obtinem angajamentul ferm si sigur, în acest moment, din partea institutiilor financiare internationale – BEI, BERD, Banca Mondiala. (…) Speram la 500-600 milioane finantare (pentru Comarnic-Brasov – n.red.), ceea ce va da încredere si celorlalte banci private care urmeaza sa participe la finantarea proiectului. Pâna prin luna iunie institutiile financiare îsi pot face due diligence si aprobarea în comitetul creditorilor în asa fel încât în iunie sa putem semna acest contract“, a spus Sova. Autostrada Comarnic-Brasov (53 kilometri) ar trebui sa fie finalizata în 2017, investitia fiind de 1,8 miliarde euro.
Impregilo trebuie sa stopeze pe banii sai alunecarile de teren pe lotul 3 la Orastie-Sibiu
Daca nu se va ajunge la o întelegere cu compania Impregilo, care construieste lotul trei al autostrazii Orastie-Sibiu, contractul va fi reziliat luni. Valoarea contractului încheiat cu Impregilo se ridica la circa 144 de milioane de euro. „Noi am procedat institutional foarte corect, am agreat cu Impregilo, dupa contradictii nesfârsite, mai multi experti pentru a vedea exact situatia tehnica si un expert agreat de ambele parti pentru a vedea situatia contractuala. Cele doua expertize realizate au dat dreptate integrala CNADNR. Impregilo trebuie sa realizeze lucrarile necesare opririi acelor alunecari pe banii lor în cadrul contractului, fara niciun euro în plus“, a spus Sova.
Citeste mai departe pe zf.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!