Cartel pe piata europeana de rulmenti auto. Societatile au fost amendate cu 953 milioane de euro
Comisia a descoperit ca societatile europene SKF si Schaeffler împreuna cu patru societati japoneze (JTEKT, NSK , NTN NFC si cu filiala sa franceza NTN-SNR) au pus bazele unui cartel pe piata europeana de rulmenti auto, potrivit unui comunicat.
Astfel, companiile au complotat pentru a-si coordona în secret strategia de stabilire a preturilor în întreg Spatiul Economic European pentru mai mult de sapte ani, din aprilie 2004 pâna în iulie 2011. Colaborarea a presupus o coordonare cu privire la Cererile de cotatii si cu privire la Reducerile anuale de preturi pentru clienti, precum si un schimb de informatii comerciale secrete.
Dintre companii, JTEKT a evitat amenda de 86.037.000 euro, beneficiind de imunitate întrucât a dezvaluit Comisiei existenta cartelului. De asemenea, NSK, NFC, SKF si Schaeffler au primit reduceri de amenzi pentru cooperare în cadrul anchetei, potrivit programului de clementa al Comisiei. Având în vedere ca toate companiile au fost de acord sa rezolve cazul alaturi de Comisie, amenzile lor au fost reduse cu 10%, însa si în aceste conditii amenda totala impusa de Comisie ajunge la 953.306.000 euro.
Pentru stabilirea nivelului amenzilor, Comisia a luat în considerare vânzarile produselor în cauza, caracterul grav al încalcarii, sfera geografica si durata încalcarii.
Joaquín Almunia, vicepresedintele Comisiei, responsabil de politica în domeniul concurensei, a declarat: “Decizia aceasta este o piatra de hotar în efortul continuu al Comisiei de a anihila cartelurile pe piesele de piese auto, dupa sanctiunile impuse producatorilor de fire electrice si de spuma utilizate în scaune de masina. Este incredibil sa vezi ca înca o componenta a masinii a fost cartelizata. Sper ca amenzile aplicate vor descuraja companiile sa se angajeze în astfel de comportamente ilegale si va duce la restabilirea concurentei în aceasta industrie. Lasate astfel, cartelurile de piese auto ar putea afecta competitivitatea din sectorul auto si ar putea creste artificial pretul platit de consumatorii europeni care cumpara masini”. Adina Elena Oprea, Junior Lawyer D&B David si Baias
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!