Remus Pricopie: Ministerul Educatiei nu va face modificari de structura in privinta examenului de bacalaureat pentru urmatorii ani
Ministrul Educatiei, Remus Pricopie, a declarat, sâmbata, la Bistrita, ca ministerul pe care îl conduce nu va face modificari de structura în privinta examenului de bacalaureat pentru urmatorii ani.
„Bacalaureatul nu poate fi schimbat, din punctul meu de vedere, de la un an la altul. E obligatia noastra sa anuntam la începutul ciclului respectiv cum vor termina elevii ciclul acela. De aceea, nu am fost de acord cu ce se propunea prin Legea educatiei nr. 1/2011, respectiv sa se sustina un examen de bacalaureat dupa o formula care nu a fost predata în liceu – transdisciplinara – si dupa o formula anuntata într-un timp relativ scurt. Eu cred ca, deocamdata, nu avem voie sa facem modificari pe bacalaureat. Ne putem gândi, fiind în 2014, ce vom face în 2018 sau 2020, dar nu ne putem gândi la modificari de structura pentru urmatorii ani. Am facut modificari de programa, însa si acelea nu sunt substantiale, ci lucruri care tin de o mai buna clarificare a temelor pe care elevii le au de parcurs pentru examenul de bacalareat, la slovaca, la italiana”, a spus Pricopie, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Ministrul a fost întrebat daca are în vedere si introducerea examenului de bacalaureat care sa ofere tipuri diferite de diplome, asa cum se întâmpla în alte tari, si a spus ca regulile nu pot fi „copiate, pur si simplu”, si introduse în sistemul românesc.
„Exista mai multe sisteme de educatie în Europa. În unele state federale din Europa, poti avea reguli diferite pentru fiecare stat în parte. Eu cred ca sunt foarte importante comparatiile, dar nu putem sa copiem pur si simplu si sa introducem în sistemul românesc. Atunci când s-a modificat structura liceului de la patru ani la trei ani, s-a spus ca în alte state liceul e de trei ani si functioneaza foarte bine. În România, este însa o anumita traditie, o anumita abordare si astfel de schimbari nu le poti face peste noapte. Acelasi raspuns îl dau si în ce priveste bacalaureatul. Este un examen pe care îl regasim în multe tari. Bacalaureatul trebuie sa reflecte o evaluare la sfârsitul unui ciclu, liceul, care sa tina cont de modul în care elevii au învatat în liceu si nu ai cum sa ai bacalaureatul într-un fel, dar predarea pe parcursul celor patru ani în alt fel”, a declarat ministrul Pricopie.
El a explicat ca nici în România bacalaureatul nu este unitar.
„De fapt, ne ducem pe diferite tipuri de programe si avem discipline diferite în functie de parcursul fiecarui elev în parte. Diferentierea în România, chiar daca se elibereaza o singura diploma, exista prin disciplinele pe care elevul le alege pentru examen, dar si prin tipul de programa. Desi dai Matematica, în functie de liceul pe care l-ai absolvit, Matematica poate avea un grad de dificultate mai mare sau mai mic. (…) Doamna ministru Andronescu a întarit aceasta diferentiere prin modul în care s-au întocmit programele de bacalaureat si subiectele în 2012. S-a mentinut acest lucru în 2013 si îl mentinem si în 2014”, a spus Remus Pricopie. mediafax.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!