Autoturismele de lux la mana a doua, mai atractive decat Dacia noua?

 

Masinile premium second-hand sunt mai atragatoare pentru români decât un model Dacia nou. Peste 221.000 de masini second-hand au fost înmatriculate în tara noastra anul trecut, fata de doar 57.710 masini noi, conform datelor Directiei Regim Permise de Conducere si Înmatriculare a Vehiculelor.

bmw vs dacieÎn ultimii cinci ani, românii au preferat sa cumpere automobile la mâna a doua, în special din Germania, decât sa plateasca pentru un model nou. Cele mai populare marci sunt Volkswagen, Opel, Audi si BMW. Ultimele doua enumerate sunt marci de lux, iar un model nou nu este accesibil oricui. Însa cu totul altfel stau lucrurile în privinta masinilor la mâna a doua. Modele precum Audi A4, BMW 320 sau Volkswagen Passat, cu o vechime de peste zece ani, ajung sa coste în tara doar 5.000 de euro. Pe de alta parte, nemtii s-au îndragostit de modelul autohton.

Dacia a vândut anul trecut în Germania peste 47.000 de autoturisme, aceasta fiind a doua cea mai importanta piata europeana dupa Franta. În România, Dacia a vândut anul trecut aproape 25.000 de masini, Logan berlina fiind cel mai vândut model Dacia din România, cu peste 10.000 de unitati.

BMW sau Dacia

Alegerea unui automobil la mâna a doua este întodeauna riscanta si trebuie facuta în cunostinta de cauza. Masini precum Audi, BMW sau Volkswagen sunt preferate deoarece acestea au o reputatie foarte buna si includ în dotarea standard optiuni care nu se regasesc pe vârful de gama de la Dacia. Spre exemplu, un model BMW 320 (1995 centimetri cubi, 163 CP) din anul 2006 cu 153.000 de km la bord se vinde pe site-urile de profil cu 7.000 de euro, cât noul model Logan. Masina nemteasca include  însa printre dotari cutie automata, geamuri electrice, oglinzi electrice, aer conditionat, sistem de navigatie, închidere centralizata, radio/CD, servo directie, computer bord, pilot automat, comenzi volan, încalzire auxiliara si senzori parcare. Dacia Logan Laureate cu motor de 900 centimetri cubi si 90 de cai-putere ajunge la un pret de peste 11.000 de euro cu toate optionalele incluse, precum vopsea metalizata, cotiera centrala fata, sistem de navigatie si asistenta la parcarea cu spatele. În ceea ce priveste motorul, multi nu se sperie când vad modele second-hand cu sute de mii de kilometri la bord, deoarece „toata lumea stie ca motoarele nemtesti pot rula fara probleme sute de mii de kilometri“. Daca vrei sa cumperi o masina second-hand, trebuie sa verifici absolut tot: de la caroserie la vopsea, usile daca se închid corect sau daca se freaca, anvelopele, bateria, frânele, ambreiajul, sistemul de aer conditionat, daca e cazul etc. Se recomanda ca înainte de a da vreun ban sa mergi cu automobilul la un service si sa verifici masina din bara în bara. Nu e recomandat sa dai toti banii economisiti pe ea, pentru ca inevitabil va trebui sa repari ceva, astfel încât cel putin 1.000 de euro trebuie pastrati pentru situatii neprevazute.

La o masina second-hand îti poti face o idee de vechimea ei si dupa interior. Chiar daca a fost bine întretinuta se poate observa tapiteria daca este tocita sau locurile, daca sunt adâncite. La o masina noua nu ai astfel de probleme.

Daca cumperi o masina la mâna a doua de la o persona care nu îti inspira încredere poti verifica daca masina a suferit accidente grave accesând baza de date a CEDAM. Interogarea CEDAM permite identificarea dupa CNP/CUI si numarul de înmatriculare sau seria de caroserie si verificarea se aplica doar masinilor care au avut o polita valabila pe teritoriul României. Mai grav, daca suspectezi ca masina este furata o poti verifica în baza de date a politiei accesând site-ul igpr.ro. Bogdan Biszok, capital.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie