Aprobarea Ghidului de finantare a Programului vizand educatia si constientizarea publicului privind protectia mediului

 

In Monitorul Oficial nr. 141 din 26 februarie 2014 a fost publicat Ordinul nr. 141/2014 al ministrului Mediului si Schimbarilor Climatice pentru aprobarea Ghidului de finantare a Programului vizand educatia si constientizarea publicului privind protectia mediului.

autorizatie de mediuIn cadrul Ghidului de Finantare a Programului vizand educatia si constientizarea publicului privind protectia mediului se arata:

Rolul ghidului de finantare

Ghidul de finantare constituie un suport informativ complex, avand rolul de a furniza solicitantului finantarii din Fondul pentru mediu informatii esentiale privind derularea Programului vizand educatia si constientizarea publicului privind protectia mediului, denumit in continuare Program.

Scopul si indicatorii de performanta ai Programului

Scopul Programului il reprezinta finantarea nerambursabila din Fondul pentru mediu a proiectelor vizand educatia si constientizarea publicului privind protectia mediului.

Indicatorii de performanta ai Programului sunt reprezentati de dimensiunea grupului-tinta vizat de activitatile intreprinse.

Sursa de finantare pentru derularea Programului

Finantarea Programului se realizeaza de catre Administratia Fondului pentru Mediu.

Programul poate fi derulat anual, in limita fondurilor prevazute cu aceasta destinatie prin bugetul anual de venituri si cheltuieli al Fondului pentru mediu.

Organizarea sesiunii de finantare

Anual se pot organiza una sau mai multe sesiuni de finantare, in limita sumei alocate in conditiile prevazute la art. 3.

Organizarea sesiunii de finantare consta in stabilirea si aprobarea, prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului, a:

  • sesiunii de depunere a dosarelor de finantare;
  • sumei alocate sesiunii de finantare.

Ordinul se publica pe pagina de internet a Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice, precum si pe pagina de internet a Autoritatii, cu cel putin 10 zile inainte de data deschiderii sesiunii de finantare.

Aprobarea componentei Comisiei de analiza si a Comisiei de solutionare a contestatiilor se face prin ordin al conducatorului autoritatii publice centrale pentru protectia mediului.

Etapele sesiunii de finantare

Etapele sesiunii de finantare sunt urmatoarele:

  • publicarea pe pagina de internet a Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice si a Autoritatii a ghidului de finantare, a anuntului de deschidere a sesiunii de finantare si a sumei alocate;
  • depunerea dosarelor de finantare;
  • analiza conformitatii administrative si a eligibilitatii solicitantului (anexa nr. 2);
  • analiza si selectarea proiectelor din punct de vedere economic si tehnic (anexa nr. 3);
  • analiza si aprobarea listei proiectelor respinse;
  • avizarea proiectelor selectate;
  • transmiterea scrisorilor de respingere a finantarii;
  • solutionarea contestatiilor depuse in urma scrisorilor de respingere;
  • aprobarea finantarii proiectelor avizate;
  • transmiterea scrisorilor de aprobare a finantarii;
  • negocierea, semnarea contractelor si implementarea proiectului.

Depunerea dosarului de finantare

Solicitantul poate depune dosarul de finantare incepand cu prima zi de deschidere a sesiunii de depunere.

Un solicitant poate depune in cadrul sesiunii de finantare un singur proiect.

Dosarul de finantare continand toate documentele obligatorii, mentionate in prezentul ghid de finantare, va fi depus la registratura Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice intr-un singur exemplar, in plic sigilat, iar solicitantul va inscrie pe plic urmatoarele informatii:

  • denumirea completa si adresa sa completa;
  • titlul programului: „Programul vizand educatia si constientizarea publicului privind protectia mediului“;
  • titlul proiectului;
  • sesiunea de depunere.

Dosarul de finantare poate fi transmis prin orice modalitate care asigura confirmarea, cu conditia ca data primirii si a inregistrarii la Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice sa nu depaseasca data-limita a sesiunii de depunere.

Cererea de finantare se completeaza prin tehnoredactare computerizata. Nu se accepta cereri de finantare cu stersaturi sau cu completari facute manual.

Documentele depuse de solicitanti trebuie sa fie legate, numerotate si opisate.

Lipsa unui document, neprezentarea la termenul stabilit, prezentarea acestuia sub o alta forma decat cea solicitata sau iesirea sa din perioada de valabilitate, precum si neindeplinirea unui criteriu de eligibilitate determina respingerea dosarului de finantare. Georgiana Matache, infolegal.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie