Drepturile angajatilor care rezolva solicitarile angajatorilor in timpul lor liber

 

Multi angajatii raspund in timpul lor liber la solicitarile angajatorilor, prin telefon sau prin e-mail. In acest mod, salariatii sunt de acord sa se puna la dispozitia angajatorului oricand. Cu toate acestea, nu toti angajatii isi cunosc drepturile intr-o astfel de situatie.

angajatDreptul la repaus, indiferent daca este zilnic, saptamanal, sau are alta durata, este esential oricarui salariat, fiind reglementat pentru refacerea fortei de munca.

Angajatorul este obligat sa asigure acest drept, care este, intr-adevar, corelativ obligatiei salariatului de a presta munca.

Cu toate acestea, nu de putine ori, partile se inteleg ca salariatul sa fie la dispozitia angajatorului in timpul liber, pentru eventualele probleme urgente care pot interveni.

Cand se accepta asa ceva, este vorba de ceva in plus fata de contractul standard. De fapt, ei se inteleg cu privire la o clauza de restrictie a timpului liber, chiar daca nu in scris. Aceasta este forma corecta de incadrare, care poate fi probata, chiar daca intelegerea se face tacit.

Intr-un astfel de caz, salariatul are dreptul la:

  • o indemnizatie de restrictie a timpului liber, care se mai numeste „de dispozitiv”, pentru ca salariatul se afla la dispozitia angajatorului;
  • plata orelor suplimentare, atunci cand ele sunt efectuate, daca nu a fost posibila compensarea cu timp liber in urmatoarele 60 de zile calendaristice.

Chiar si asa, in asemenea situatie, angajatorul trebuie sa respecte regimul muncii suplimentare.

dr. Ana Stefanescu expert legislatia muncii, avocatnet.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie