Incepand cu 12 februarie, scolile de soferi vor putea fi organizate doar ca societati comerciale sau in cadrul regiilor autonome

 

Un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial îi nemultumeste pe instructorii auto. Ministerul Transporturilor a transmis noile reguli în conditiile în care reglementarile privind activitatea scolilor de soferi si a instructorilor auto au fost suspendate în baza unei hotarâri judecatoresti, astfel ca nu exista un document care sa reglementeze acest domeniu.

scoala de soferiOrdinul privind reglementarea activitatii de pregatire a persoanelor în vederea obtinerii permisului de conducere a fost publicat, recent, în Monitorul Oficial. Potrivit acestuia, scolile de soferi nu vor mai putea fi înfiintate de persoane fizice autorizate (instructorii auto independenti), întreprinderi familiale sau întreprinderi individuale. Altfel spus, începând din 12 februarie, scolile de soferi vor putea fi organizate ca societati comerciale sau în cadrul regiilor autonome.

„Vrem sa contestam prevederile, pentru ca pe unele dintre ele instanta deja le-a anulat. Ei înca se încapatâneaza sa le reintroduca. De exemplu, daca sunteti instructor în devenire, trebuie ca la cazierul auto sa nu fi avut permisul suspendat pentru consum de alcool în ultimele sase luni. Însa daca doriti sa va faceti instructor independent, trebuie sa nu fi avut permisul suspendat din orice motive pe ultimii trei ani. Pai nu înteleg, ce e cu discriminarea aceasta între instructori? Sau daca vreti sa va deschideti scoala si sunteti persoana desemnata, nu va cere absolut nicio conditie. În schimb, totul e împotriva persoanelor fizice autorizate, adica a instructorilor auto independenti”, a precizat, pentru „Cuget Liber”, Petrica Bordeianu, presedintele Federatiei Nationale a Formatorilor Auto din România.

„Cei mai profesionisti sunt PFA-urile“

De ce s-a ajuns la altfel de lucruri? Presedintele FNFA spune ca Ministerul Transporturilor are interese ascunse si îsi doreste sa-i elimine pe instructorii auto independenti de pe piata, acestia fiind cei mai profesionisti.
„Cei mai profesionisti de pe piata la acest moment sunt PFA-urile, care se afla în competitie cu angajatii lor si acestia din urma pierd teren. Pai mi se pare si normal, când te duci sa faci scoala, te duci sa o faci cu instructor bun, nu te intereseaza scoala, ci instructorul”, explica Petrica Bordeianu.

„Vor sa puna monopol“

O alta prevedere este ca acestea vor putea fi organizate la nivelul Ministerului Educatiei sau organizate de institutii de învatamânt particular acreditate conform legii, care scolarizeaza numai elevii sau studentii înma-triculati în sistemul propriu de învatamânt pentru profilul auto, precum si organizate la nivelul Ministerului Afacerilor Interne sau Ministerului Apararii care scolarizeaza cursantii pentru nevoile proprii.

Vechile reglementari stabileau ca scolile auto puteau fi înfiintate în regim juridic de persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale si întreprinderi familiale, de catre instructori de conducere auto, care au obtinut autorizatie ca scoli de soferi.

„Un liceu auto are voie sa scolarizeze doar elevii acelui liceu. Exista unele licee auto care au si masini scoala, adica îi învata pe elevi sa conduca. Înainte, oricine putea sa aleaga, daca vrea sa dea cu un instructor al unui liceu nu era nicio problema. Acum, le ia acest drept, adica îi lasa doar pe elevii din liceul auto sa faca scoala. Cu alte cuvinte, piata nu mai este lasata libera. Vor sa puna monopol”, spune presedintele FNFA. Andreea Iliescu, cugetliber.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie