49% din europeni nu stiu ca pot contacta serviciile de urgenta la numarul 112
Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din România – InfoCons a dat publicitatii marti, 11 februarie 2014, cu ocazia Zilei Europene a Serviciului 112, un comunicat cu privire la implementarea numarului unic de urgenta 112 la nivelul UE.
Un sondaj efectuat recent la nivelul Uniunii arata ca 49 % din europeni nu stiu ca pot contacta serviciile de urgenta la numarul 112. În ciuda eforturilor depuse de-a lungul mai multor ani, existenta acestui serviciu continua sa fie ignorata de aproximativ 50 % din cetateni, inclusiv de persoanele care calatoresc cu regularitate. Cele mai scazute niveluri de cunoastere a serviciului se observa în rândul cetatenilor din Grecia (10 %) si din Regatul Unit (18 %), iar cele mai ridicate în Luxemburg (80 %), România (71 %), Polonia si Bulgaria (70 %).
Neelie Kroes, vicepresedinte al Comisiei Europene, a declarat cu privire la serviciul unic de urgenta: ”Ma îngrijoreaza ca un important serviciu de baza este necunoscut cetatenilor si ca pentru informarea acestora guvernele nationale nu fac mai mult. UE a pus serviciul la dispozitie, iar acum ceilalti trebuie sa îsi asume si ei raspunderea”.
Cu ocazia Zilei Europene a Serviciului 112, Comisia europeana a publicat Al saptelea Raport privind implementarea numarului 112. Documentul releva faptul ca serviciul este disponibil în toate statele membre ale UE, unele tari, printre care si România, adoptând acest sistem ca principalul numar pentru apeluri de urgenta.
Raportul mai arata ca atunci când apeleaza numarul de urgenta, cetatenii pot folosi limba engleza în 25 de tari europene pe lânga Regatul Unit, Irlanda si Malta, în 14 tari pot efectua apeluri în limba franceza, iar limba germana poate fi utilizata în 12 tari. În România, cetatenii UE pot utiliza oricare dintre cele trei limbi atunci când apeleaza numarul de urgenta 112. juridice.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!