Coca-Cola intentioneaza sa-si plaseze produsele direct in locuintele consumatorilor

 

Producatorul american de bauturi racoritoare Coca Cola a anuntat miercuri ca a semnat un acord pe 10 ani cu Green Mountain Coffee Roasters, o companie care detine în SUA un brand foarte popular de aparate de cafea, prin intermediul caruia gigantul din Atlanta intentioneaza sa-si plaseze produsele direct în locuintele consumatorilor prin dozatoare de bauturi carbonatate dezvoltate de partenerul sau, scrie Wall Street Journal.

coca-colaCoca Cola va prelua si o participatie de 10% din Green Mountain, pentru 1,25 miliarde de dolari, în cadrul aceluiasi acord.

Pactul reprezinta o schimbare radicala în modelul de business derulat pâna acum de Coca Cola, bazat pe distribuitori proprii si retele traditionale de retail si coincide cu un declin al consumului de bauturi carbonatate care dureaza de mai bine de un deceniu.

Directorul executiv al Coca Cola, Muhtar Kent a declarat într-o conferinta de presa ca „parteneriatul reprezinta un punct de cotitura în industrie”.

Green Mountain, o companie condusa de un fost executiv de la Coca Cola, Brian Kelley, a devenit extrem de atractiva pentru investitori înca din anul 2010. În 2011, actiunile companiei erau vânate de fiecare broker de pe bursa, dupa ce popularitatea produselor sale – un tip de dozator similar esspresoarelor europene, numite K-cup – a atras un parteneriat cu Starbucks.

Dupa venirea la conducere a lui Kelley, în 2012, Green Mountain si-a extins gama. În septembrie 2013, compania si-a anuntat intentia de a include în portofoliu si supe instant si bauturi energizante. Parteneriatul cu Coca Cola marcheaza o noutate pentru Green Mountain, sub forma dozatoarelor de bauturi carbonatate, o asociere care ar putea afecta serios pozitia actualului lider  de piata pe acest segment, SodaStream International.

Actiunile Green Mountain au crescut miercuri cu 41% în urma anuntului, la 114,34 dolari pe titlu, în afara pietei reglementate. Joi, în debutul tranzactiilor de pe Wall Street, titlurile înregistrau o crestere de 30% fata de finalul sedintei precedente, la 105 dolari. La aceasta nivel de pret, compania valoreaza aproape 16 miliarde de dolari, cu 4 miliarde de dolari mai mult decât în ziua precedenta. Radu Racu, zf.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie