Comertul cu amanuntul a cunoscut o crestere-surpriza in decembrie 2013

 

Statistica a anuntat ieri o crestere-surpriza în decembrie a comertului cu amanuntul, de 6,7%, indicator care ilustreaza cel mai bine evolutia consumului din economie.

piata de consumRomânii au cheltuit anul trecut aproape 120 de miliarde de lei (27 mld. euro) pe mâncare, haine, electrocasnice, mobila si carburanti, cu 0,5% mai mult decât în anul anterior, în conditiile în care luna decembrie a transformat stagnarea din primele 11 luni într-o usoara crestere.

Circa 10 mld. euro – 38% din totalul banilor – au mers catre achizitiile de produse nealimentare, respectiv mobila, cosmetice, electro-IT, haine si produse farmaceutice, potrivit calculelor ZF pe baza datelor INS. Pentru alimente românii au scos din buzunare 9,6 mld. euro.

„Am avut cea mai buna luna decembrie din ultimii cinci ani.

S-a simtit o crestere puternica a consumului în luna decembrie comparativ cu aceeasi luna a anului 2012. Revenirea poate fi pusa pe seama avansului creditului de consum pe de-o parte si a cresterii puterii de cumparare pe de alta. Au fost mai multi bani în piata“, spune Dan Ostahie, proprietarul celui mai puternic retailer electro-IT din România cu afaceri de peste 250 mil. euro în 2012, ultimul an pentru care exista date publice.

Institutul National de Statistica a anuntat luni ca cifra de afaceri în comertul cu amanuntul – principalul indicator pentru consum – a avansat anul trecut cu 0,5% (în serie bruta) dupa o crestere puternica în luna decembrie, de 6,7%.

Dan Ostahie, Altex: Revenirea poate fi pusa pe seama avansului creditului de consum pe de-o parte si a cresterii puterii de cumparare pe de alta.

De altfel, evolutia din ultima luna din an a fost cea care a readus consumul pe plus dupa ce la 11 luni datele aratau un declin de 0,1%. Cristina Rosca, Ioana David, zf.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie