Schema de minimis. 7082 de firme s-au calificat in etapa urmatoare

 

AIPPIMM a publicat recent pe pagina de internet lista firmelor inscrise in cursa pentru ajutorul de minimis ordonate in functie de punctajul obtinut. Aproape toate cele 7138 de firme inscrise s-au calificat in etapa urmatoare, care presupune transmiterea documentatiei necesare catre oficiile teritoriale pentru IMM-uri.

bani-lei-bancnoteAIPPIMM a publicat recent lista firmelor care au aplicat pentru ajutorul de minimis, acestea fiind ordonate descrescator in functie de punctajul obtinut.

Reprezentantii AIPPIMM au precizat pentru AvocatNet.ro ca cele 7138 de firme inscrise au primit email cu numarul de identificare pentru fiecare proiect, denumit numar RUE, iar dintre acestea urmeaza sa primeasca un al doilea email doar cele care au obtinut minimum 60 de puncte, adica 7082. Mai departe, firmele care au obtinut punctajul minim vor depune in termen de zece zile lucratoare documentatia necesara la AIPPIMM.

Aceasta informatie a confirmata pentru AvocatNet.ro si catre ministrul delegat pentru IMM-uri, Maria Grapini, care ne-a declarat ca toate firmele care au obtinut punctajul minim de 60 de puncte trec in etapa urmatoare. Oficialul a adaugat ca in urma verificarii si evaluarii documentelor vor fi selectate firmele care vor merge mai departe.

Asadar, 7082 de IMM-uri din numarul total al aplicantilor trebuie sa transmita in termen de zece zile lucratoare catre OTIMMC documentatia necesara pentru verificare.

 Care sunt urmatorii pasi?

In termen de zece zile lucratoare de la primirea scrisorii de instiintare in Registrul unic electronic cererile de acord pentru finantare, impreuna cu documentele justificative la Oficiul Teritorial pentru IMM si Cooperatie (OTIMMC) din raza teritoriala in care se afla sediul social al acestora.

Pana in prezent aceste documente se depuneau la registratura generala a MFP, insa avand in vedere ca schema de minimis a trecut in administrarea AIPPIMM, actele se depun la oficiile teritoriale ale departamentului pentru IMM.

Daca nu depun cererea de acord de finantare in intervalul de timp de zece zile lucratoare, atunci solicitantii pierd dreptul de a trece in etapele urmatoare.

Mai departe, cererile de acord pentru finantare vor fi analizate si verificate in limita bugetului alocat schemei.

In continuare, cererile de acord pentru finantare vor fi verificate de catre unitatea de implementare constituita la nivelul fiecarui OTIMMC, in termen de 60 de zile lucratoare de la data depunerii intregii documentatii, in limita bugetului alocat schemei.

In urma analizei si a verificarilor, OTIMMC va decide sa accepte proiectul, sa il respinga sau sa solicite clarificari.

Conditiile de eligibilitate

Conform reglementarilor in vigoare, pot beneficia de ajutor de minimis intreprinderile care indeplinesc cumulativ, la data solicitarii, urmatoarele conditii:

  • sunt inregistrate ca societati comerciale sau societati cooperative, sunt incadrate in categoria IMM-urilor, au sediul si isi desfasoara activitatea in Romania;
  • au cel putin un an calendaristic de la infiintare la data completarii on-line a formularului de inscriere si codul CAEN pentru care solicita finantare este autorizat, in conditiile legii, cu cel putin trei luni inaintea datei completarii on-line a formularului de inscriere;
  • nu au primit ajutoare de minimis pe o periada de trei ani fiscali consecutivi, anul fiscal in curs si doi ani anteriori, sau, daca au primit ajutoare de minimis in aceasta perioada, acestea cumulate nu depasesc plafonul in lei a 200.000 euro, respectiv a 100.000 euro in cazul intreprinderilor care desfasoara activitate in domeniul transportului rutier, indiferent de sursa de finantare.
  • prezinta un plan de investitii pentru care se solicita finantarea, cu evidentierea cheltuielilor eligibile;
  • prezinta un angajament ferm privind mentinerea locurilor de munca existente la data inregistrarii Formularului de inscriere online, precum si crearea pana la finalizarea investittiei si mentinerea, pe o perioada de minimum trei ani de la finalizarea investitiei, a locurilor de munca pentru persoane care nu au avut contract individual de munca in ultimele trei luni;
  • nu inregistreaza debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat si ale bugetelor locale;
  • nu se afla in stare de dizolvare, reorganizare judiciara, lichidare, executare silita, inchidere operationala, insolventa, faliment sau suspendare temporara a activitatii;
  • nu intra in categoria „intreprinderilor in dificultate”;
  • nu au fost emise impotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau, in cazul in care asemenea decizii au fost emise, acestea au fost executate.

Conform listei codurilor CAEN, companiile care desfasoara activitati de comert nu vor obtine punctaj, in acest fel fiind diminuate sansele obtinerii finantarii.

De asemenea, ajutorul de minimis se va acorda intreprinderilor din toate sectoarele de activitate, cu exceptia celor:

  • care isi desfasoara activitatea in sectoarele pescuitului si acvaculturii;
  • care isi desfasoara activitatea in productia primara de produse agricole;
  • care isi desfasoara activitatea in transformarea si comercializarea produselor agricole,
  • pentru activitati legate de exportul catre tari terte sau catre state membre ale Uniunii Europene, respectiv nu se acorda ajutoare legate direct de cantitatile exportate, ajutoare destinate infiintarii si functionarii unei retele de distributie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;
  • pentru folosirea marfurilor autohtone in locul celor importate; intreprinderilor care isi desfasoara activitatea in sectorul carbunelui;
  • pentru achizitia de vehicule de transport rutier de marfuri, acordate intreprinderilor care efectueaza transport rutier de marfuri in numele tertilor;
  • intreprinderilor aflate in dificultate.

Elena Voinea, avocatnet.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie