Presedintele APIA: Programul Rabla 2014 trebuie sa fie ultimul, iar pentru a avea un efect pozitiv trebuie sa inceapa in februarie

 

Programul ‘Rabla’ din acest an trebuie sa fie ultimul, iar pentru a avea un efect pozitiv trebuie sa înceapa în februarie, a declarat, marti, pentru AGERPRES, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din România /APIA/, Ernest Virgil Popovici.

programul rabla„Toti membrii APIA au fost de acord ca Programul ‘Rabla’ a avut rezultate pozitive, dar, dupa cum ati vazut, în fiecare an a fost din ce în ce mai putin util. Drept pentru care, toti membrii APIA, fara exceptie, au fost de acord sa solicite ministerului de resort demararea ultimul program ‘Rabla’ în 2014. Peste doua saptamâni, vom avea o întâlnire cu oficialii de la Ministerul Mediului. Noi am cerut ca programul sa înceapa din februarie. Nu este din scurt, pentru ca acesta este pregatit înca de anul trecut. Pe de alta parte, daca porneste si anul acesta în iunie, ca în 2013, va avea un efect dezastruos’, a afirmat Popovici.

Întrebat care va fi alternativa în 2015 la programul guvernamental privind înnoirea parcului auto national, seful APIA a mentionat ca exista discutii în acest sens, însa este nevoie si de o deblocare a creditarii.

„Pentru 2015, suntem în discutii sa vedem care este alternativa la ‘Rabla’. E nevoie de o colaborare cu dealerii, cu Ministerul de Finante. În plus, daca se da drumul la creditare, va exista un atu. Practic, cu banii pe care cineva îi da pe o masina cu o vechime mai mare de 15 ani, îsi poate contracta un leasing fara a se împovara prea mult’, a explicat presedintele APIA.

Conform Administratiei Fondului pentru Mediu /AFM/, românii au cumparat, pâna în prezent, aproape 13.400 de autoturisme noi prin intermediul Programului ‘Rabla 2013’, iar circa 19.900 de masini mai vechi de zece ani au ajuns la casat.

Din numarul total de autovehicule cumparate, 690 au beneficiat de eco-bonusuri.

AFM a alocat, în 2013, în prima faza, 135 de milioane de lei pentru 20.000 de tichete ‘Rabla’. Ulterior, din noiembrie, numarul voucherelor a fost suplimentat cu 3.000 de exemplare.

Programul ‘Rabla’ are ca scop înlocuirea masinilor mai vechi de 10 ani, pentru editia din acest an a programului fiind utilizat un singur tichet valoric în valoare de 6.500 de lei pentru achizitionarea unui autovehicul nou.

Datele Directiei Regim Permise de Conducere si Înmatriculare a Vehiculelor /DRPCIV/ arata ca parcul auto national din România ajunsese, la finele anului 2013, la aproximativ 5,98 milioane de unitati, în crestere cu 4,73% fata de aceeasi perioada din 2012.

Din totalul de 5.985.085 de vehicule care circula pe drumurile nationale, 4.693.651 exemplare sunt autoturisme si mai mult de 3,3 milioane dintre acestea au motoare pe benzina.

De asemenea, circa 1,91 milioane de vehicule din parcul auto national au o vechime cuprinsa între 6 si 10 ani, iar 1,42 milioane de unitati au un grad de uzura cuprins între 11 si 15 ani. Mai mult, aproape 1,14 milioane de masini sunt mai vechi de 20 de ani.

La nivel general, 2,35 de milioane români au preferat masinile Diesel, iar 3,32 de milioane cele pe benzina.(A – autor: Daniel Badea, editor: Oana Tilica), agerpres.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie