Zara Romania, mai scump decat in Franta

 

În functie de tara în care opereaza, magazinele Zara au preturi diferite la aceleasi articole vestimentare. Diferenta poate fi de la simplu la dublu, iar cele mai ieftine magazine sunt în Spania, Portugalia si Slovenia. În România este ceva mai scump decât în Franta, Austria sau Italia.

zaraFie ca vorbim de un mall sofisticat din Chicago, un flagship store din centrul Londrei, de magazinele situate pe arterele de shopping din Viena sau despre un centru comercial din Bucuresti, consumatorii tind sa îsi doreasca aproape acelasi lucruri în materie de haine. Dovada si expansiunea internationala a gigantilor din lumea modei precum H&M, Zara sau Gap, care vând aproape peste tot aceleasi produse bucurându-se, totodata, de o larga apreciere.

Dincolo de universalitatea gustului, retailerii trebuie sa tina totusi cont de particularitatile fiecarei piete pe care activeaza atunci când îsi pun în aplicare strategiile de marketing, dar si de pret. Nu este astfel de mirare ca acelasi produs de la acelasi brand celebru de haine costa diferit în functie de tara de unde îl achizitionezi. „În vreme ce felul în care arata un articol poate fi atragator pentru toti consumatorii, exista o multitudine de alte aspecte la care retailerii de haine ar trebui sa fie foarte atenti. Pretul este unul dintre cei mai importanti factori de luat în calcul atunci când se creioneaza o strategie, pentru ca poate face diferenta dintre un produs acceptabil si unul de care putini se pot apropia. Veniturile medii în tarile emergente, desi în continua crestere, reprezinta mica parte din cât câstiga în medie locuitorii din statele dezvoltate. De asemenea, trebuie sa se tina cont ca retailerii internationali trebuie sa îi convinga pe consumatori ca brandurile lor sunt mai bune de respectiva piata locala”, explica specialistii companiei de cercetare Euromonitor.

Unde sunt cele mai ieftine haine Zara

Pornind de la aceasta premisa, compania de cercetare Euromonitor a realizat un studiu de caz pe magazinele Zara din întreaga lume, pentru a scoate în evidenta cum îsi schimba retailerul politica de pret în functie de piata pe care activeaza. S-a luat în calcul pretul unei perechi de pantaloni (aceeasi în toate magazinele) care porneste de la 40 de dolari si poate ajunge la aproximativ 90 de dolari. Mai precis, din datele Euromonitor, Slovenia, Portugalia si Spania sunt cele mai ieftine „tari Zara”, preturile din magazinele de acolo fiind cvu peste 50% mai mici decât în Japonia, tara unde Zara are cele mai mari preturi. Scump este si în Columbia, Singapore si Kazakhstan, unde preturile sunt aproape duble fata de Spania, spre exemplu.

Zara România, mai scump decât în Franta

Potrivit datelor Euromonitor, exista însa si multe tari europene în care Zara are aceleasi preturi. Este vorba, printre altele, de Austria, Slovacia, Olanda , Muntenegru, Italia, Grecia, Franta, Estonia, Germania, Cirpu, Brlgia sau Ungaria. România nu se afla printre aceste tari unde perechea de pantaloni luata drept etalon costa 50 de dolari, pretul fiind usor mai mare: de 52 de dolari. Astfel, din datele Euromonitor, magazinele Zara din România au aceleasi preturi ca cele din Bulgaria, Bosnia si usor mai mari decât în Marea Britanie. În SUA pretul este de aproximativ 57 de dolari, iar în Turcia de 59 de dolari.

Cum îsi gândeste Zara preturile

„Folosind preturi diferite pe pietele în care opereaza, Zara obtine suma optima pentru fiecare tara în parte, maximizându-si astfel veniturile”, explica specialistii Euromonitor, care evidentiaza si modul în care este perceput brandul în diverse colturi ale lumii, în functie de politica de pret pe care o adopta: este mass market în Europa, dar high fashion în tarile în curs de dezvoltare.

„În Europa, având în vedere expansiunea comertului online, dar si a internetului în general,preturile au devenit mult mai transparente, astfel încât retailerul a fost nevoit sa le egalizeze. Altfel, ar fi riscat sa îsi piarda clientii din tarile nordice, care puteau oricând sa cumpere mai ieftin din magazinul online din Spania”, mai explica Euromonitor. Potrivit acestora, preturile mari din tarile emergente se explica prin dorinta retailerului de a pozitiona ca un brand aproape de lux. „În Asia Pacific, compania are preturi mult mai mari desi veniturile populatiei de acolo sunt mai mici. Este o strategie pe care si-o asuma”, mai spune Euromonitor.

Zara opereaza magazine în Bucuresti, unde are 7 unitati, dar si în marile orase ale tarii, printre care Iasi (2), Pitesti, Ploiesti, Cluj (2),Sibiu etc. Grupul Inditex, din care face parte si Zara,  este cel mai mare jucator de pe piata locala de moda cu peste 80 de magazine si afaceri de peste 150 mil. euro. Alina Stanciu, economica.net

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie