Trei noi poduri peste Dunare, ar putea fi construite de investitorii romani si bulgari

 

Investitori din România si Bulgaria sunt interesati de constructia a trei noi poduri peste Dunare, a declarat vineri premierul bulgar, Plamen Oresarski, în Parlamentul de la Sofia, relateaza Mediafax care citeaza Novinite.

pod peste DunareOresarski a aratat ca noile poduri peste Dunare, la Silistra-Calarasi, Oriahovo-Bechet si Nikopol-Turnu Magurele, au fost incluse în planul de actiune al Comisiei Europene pentru implementarea Strategiei UE pentru Regiunea Dunarii, el adaugând ca proiectele sunt esentiale pentru regiune.

Premierul a precizat însa ca nu a fost convenita, pâna acum, nicio finantare UE pentru cele trei poduri.

„Acest lucru ne obliga sa cautam ale surse de finantare, în special parteneriate public-private”, a spus Oresarski, citat de investor.bg.

El a notat ca o sedinta comuna a guvernelor Bulgariei si României a fost planificata sa aiba loc în lunile urmatoare, iar pe agenda discutiilor se va afla cooperarea dintre cele doua state.

Oresarski a explicat ca a primit asigurari de la surse credibile ca investitori privati si-au exprimat interesul sa discute despre constructia podurilor.

Premierul a subliniat totusi ca în acest moment nu poate specifica un termen pentru finalizarea proiectelor.

În luna noiembrie a anului trecut, presedintele bulgar Rosen Plevneliev a semnat o declaratie de cooperare cu România, referitoare la constructia unui pod care sa lege Silistra de Calarasi.

Subiectul celui de-al treilea pod peste Dunare a fost discutat de presedintele Plevneliev cu omologul sau Traian Basescu în iunie 2013, cu ocazia unui summit al sefilor de state din Europa Centrala.

Al doilea pod de pe Dunare, de la Calafat-Vidin, numit „Noua Europa” a fost inaugurat în iunie 2013. Primul pod care leaga România de Bulgaria, între Giurgiu si Ruse, a fost deschis în anul 1954.

România si Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin în martie 2000, însa initierea proiectului a întârziat din cauza fondurilor insuficiente.

Podul Calafat-Vidin este parte a coridorului paneuropean de transport care leaga orasul german Dresda de Istanbul (Turcia).

Costurile proiectului au totalizat 226 milioane de euro, iar angajamentul financiar al guvernului bulgar s-a ridicat la 60,7 milioane de euro. Proiectul a beneficiat de împrumuturi si finantari gratuite de la Uniunea Europeana, Banca Europeana pentru Investitii, Agentia Franceza pentru Dezvoltare si Institutia Germana de Credit pentru Reconstructie si Dezvoltare. romanialibera.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie