Maria Grapini: Aproximativ 30-40% dintre hainele vandute in magazinele din Romania sunt contrafacute

 

Aproximativ 30-40% dintre hainele vândute în magazinele din România sunt contrafacute, iar falsurile sunt prezente de la buticuri si pâna la magazinele luxoase din mall-uri, a declarat miercuri agentiei MEDIAFAX Maria Grapini, ministrul delegat pentru IMM, Mediu de Afaceri si Turism.

maria grapiniGrapini spune ca pe piata de îmbracaminte, consumul intern este în jur de 13-15%, iar diferenta provine din import.

„Contrafacerea merge spre 30-40% din hainele de pe piata. Eu am fost si în mall si am vazut ca scria pe o eticheta comerciala foarte frumoasa «100% lâna» si cînd, fiind specialist, m-am dus la eticheta de producator din interior, era acrilic 100%. Producatorul nu are nicio vina în cazul asta. Din contra, s-ar putea ca în magazine foarte luxoase sa gasesti contrafaceri, pentru ca-ti fura ochii imaginea magazinului. Pot fi lucruri de firma contrafacute”, a spus Grapini, care a înfiintat si condus mai multe afaceri în domeniul textil.

Ea i-a sfatuit pe cumparatori ca atunci când intra într-un magazin de haine sa controleze doua etichete. Pe lânga eticheta mare, de carton, cumparatorul trebuie sa caute în interiorul produsului, unde fabricantul este obligat prin lege sa puna o eticheta.

„Gasesti în interiorul produsului o eticheta mica textila, imprimata sau tesuta, pe care trebuie sa scrie obligatoriu componenta fibroasa, marimea si celelalte. Daca producatorul face contrafacere si pune el eticheta de 100%, consumatorul, când constata ca nu e asa, se poate duce la Protectia Consumatorului sa reclame producatorul. Daca însa producatorul a pus corect eticheta, comerciantul este cel care trebuie amendat”, a mai spus ministrul.

Maria Grapini este sigura ca cele mai mari contrafaceri sunt facute de comercianti. Acestia fac o presiune foarte mare pe pret la producator si ca sa aiba un adaos cât mai mare, „pun o eticheta foarte fitoasa” si foarte atragatoare.

„Iar românul atâta stie, ca daca este 100% fibra, 100% bumbac, 100% in, este mai buna. Si într-adevar este mai buna, dar pretul nu poate fi acelasi. Pâna acum era ideea ca doar produsul ieftin este contrafacut, dar eu am ramas foarte dezamagita atunci când am vazut personal ca exista aceasta diferenta între eticheta comerciala si eticheta producatorului. Sigur nu ai atâtia oameni care sa controleze tot, dar ar trebui prin sondaj sa verifici magazinele, fara sa crezi ca la magazinele mari nu se pot întâmpla nimic si sa mergi doar la micile buticuri”, a aratat ministrul.

Pot fi trei contrafaceri la acelasi produs, explica Grapini. Pe de o parte compozitia fibroasa, poate ca pe eticheta sa scrie 100% lâna si sa nu fie asa, poate fi contrafacut brandul, ceea ce aduce foarte multi bani, pentru ca brandul vinde bine, si mai poate exista contrafacerea tarii de provenienta. Liviu Iancu, mediafax.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie