Cum se obtine noul certificat de rezidenta in Spania?

 

În Spania, mentiunea referitoare la negarea dreptului de munca, înscrisa în certificatele de rezidenta nu mai produce efecte juridice de anul acesta si deci nu influenteaza dreptul de angajare pe piata muncii. Asadar, nu e nevoie de schimbarea documentelor.

oficina de extranjería madridÎnsa, românii care totusi vor dori schimbarea certificatelor de rezidenta cu unele noi, în care sa nu mai apara aceasta mentiune, se pot adresa Birourilor pentru Straini (Oficina de Extranjería) sau Comisariatelor de Politie (Comisaría de Policía) din provincia unde au sau doresc sa-si stabileasca resedinta. Pentru obtinerea unui certificat de rezidenta nou, la momentul solicitarii trebuie îndeplinite de catre solicitant conditiile legale general valabile pentru obtinerea unui certificat de rezidenta.

Proceduri de obtinere a certificatelor de rezidenta

În cazul celor angajati, acestia vor prezenta documentul de înregistrare în regimul corespunzator de securitate sociala sau contractul de munca înscris la Serviciul Public de Ocupare (SEPE/INEM). Românii care desfasoara activitati lucrative pe cont propriu (autónomos) trebuie sa prezinte documentul de înregistrare în regimul corespunzator de securitate sociala sau documentul de justificare a stabilirii sediului social  prin înscrierea la Registrul Comertului.

Conditii legale

Cetatenii români care în momentul solicitarii preschimbarii certificatului nu desfasoara activitati legale generatoare de venit, trebuie sa aduca dovezi clare ca dispun de mijloace de întretinere suficiente pentru ei si persoanele aflate în întretinere, de exemplu conturi bancare, cecuri, proprietati, carti de credit etc. si asigurare medicala, nu card european de sanatate. Cetatenilor români care au deja un certificat de rezidenta si doresc schimbarea acestuia, dar la momentul solicitarii schimbarii certificatului nu mai îndeplinesc conditiile legale de acordare,  li se va refuza eliberarea altui certificat. Ambasada României în Spania recomanda românilor sa nu solicite schimbarea certificatului de rezidenta decât daca îndeplinesc conditiile de obtinere a acestui document.

Certificatele nu expira

Certificatele de înregistrare a cetatenilor europeni nu expira niciodata, indiferent de format (nou sau vechi), în consecinta nu exista obligativitatea preschimbarii modelelor vechi (format fila A4), cu cele noi (format mic, tip card). Înscrierea contractului de munca la Securitatea Sociala (angajarea) se poate face si pe baza documentului national de identitate (românesc), în acest caz existând obligatia ca în maxim 3 luni de la angajare cetateanul sa prezinte certificatul de rezidenta, care se poate obtine, în virtutea unui contract de munca.

Acte pentru membrii familiei

Membrii de familie ai cetateanului care are sau solicita stabilirea resedintei în Spania, trebuie sa demonstreze ca însotesc cetateanul rezident sau reîntregesc familia. Astfel, dupa caz, e nevoie de prezentarea certificatului de casatorie sau de nastere. Daca vârsta unui fiu sau unei fiice este mai mare de 21 de ani, trebuie demonstrat ca dispune de mijloace proprii de întretinere sau sa prezinte un certificat de handicap, care sa ateste ca se afla în întretinerea parintilor. Carmen Gavrila, Corespondent diplomatic Radio România, curierulnational.ro

Cuvinte cheie: , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie